635046708231172678

چرا گوشمان سوت می‌کشد؟

تصویر روز: متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص شنیده شدن صدای سوت از گوش گفت: در هر بخش مسیر سیستم شنوایی، اختلالاتی مانند جرم و عفونت گوش به وجود آید باعث شنیده شدن صدای سوت یا وز وز در گوش خواهد شد.

به گزارش فارس ، مهدی خواجوی متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص علل بروز شکاف لب اظهار داشت: این بیماری یک بیماری ارثی و صرفا مادرزادی است و به دلیل تکامل جدا از هم لب و کام، امکان دارد بچه‌ای فقط با شکاف لب، فقط با شکاف کام و یا هر دو به دنیا بیاید.
وی ادامه داد: شکاف لب می‌تواند به صورت یک طرفه یا دوطرفه رخ دهد. شکاف لب می‌تواند از یک شیار کوچک تا یک بریدگی‌ کامل از لب بالا تا سوراخ‌های بینی متغیر باشد. گاهی اوقات پدر و مادر در روزهای اولیه زندگی نوزاد متوجه این بیماری نمی‌شوند و این بیماری به مرور زمان خودش را نشان می‌دهد.
خواجوی خاطرنشان کرد: کودکانی که درگیر این بیماری هستند اغلب هنگام شیر خوردن با مشکل مواجه هستند که می توان با وسایل مخصوص مشکل تغذیه کودک را برطرف کرد. برای درمان این بیماری از روش جراحی استفاده می‌شود و جهت ترمیم شکاف کام، چندین جراحی انجام خواهد شد که بسته به عمق و بزرگی سوراخ متفاوت است.
این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص شنیده شدن صدای سوت از گوش توضیح داد: سیستم شنوایی انسان از گوش خارجی، میانی و داخلی تشکیل شده است و در هرجای مسیر سیستم شنوایی اختلالاتی مانند جرم گوش، عفونت گوش، سخت شدن پرده و استخوان های گوش به وجود آید باعث شنیده شدن صدای سوت یا وز وز در گوش خواهد شد.
وی در پایان گفت: شایع‌ترین علل بروز این صدا آسیب های حلزون شنوایی است، مصرف برخی داروها، بدخوابی و اختلالات عصبی بر سیستم شنوایی تاثیر گذار خواهد بود و باعث ایجاد صدا می شود. برخی مواقع شنیده شدن این صدا زنگ خطری در خصوص تومورهاست که باید برای درمان به پزشک مراجعه نمود. اگر این صدا مداوم نباشد نیاز جدی به درمان ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *