تصمیمی برای قیمت آب و برق نداریم

تصویر روز : وزیر نیرو با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور گفت: درحال حاضر کمتر از نیمی از ظرفیت سدهای کشور پر است.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: از مجموع ۴۹٫۳ میلیارد متر مکعب ظرفیت سدها، ۴۸ درصد ظرفیت پر است.

وی همچنین با اشاره به این‌که شرایط بارندگی امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر است، گفت: به دلیل آن‌که کشور ۱۵ سال خشکسالی را پشت سر می‌گذارد، نمی‌توان انتظار داشت که این بارندگی تاثیر مستقیم در بهبود ظرفیت ذخایر آبی کشور داشته باشد.

وی با بیان این‌که در ۱۶ استان نسبت به متوسط سال‌های گذشته کاهش بارندگی داشته‌ایم، اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۱ درصد، خراسان جنوبی ۲۰ درصد، خراسان رضوی هشت درصد، سمنان ۱۰ درصد، سیستان و بلوچستان ۲۶ درصد، یزد شش درصد نسبت به متوسط سال‌های گذشته کاهش بارندگی داشتند.

به گفته وزیر نیرو تا امروز ۱۴ میلیارد مترمکعب ورودی آب به مخازن سدهای کشور داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: امسال حدود ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به وزارت نیرو تعلق گرفت که از این میزان ۳۰ درصد آن تخصیص یافت.

در دریاچه ارومیه به تثبیت رسیدیم

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در سال‌های گذشته و قبل از این‌که طرح ویژه احیای دریاچه ارومیه به اجرا در بیاید، هرسال ۴۰ الی ۴۵ سانت کاهش ارتفاع دریاچه ارومیه را داشتیم که امسال این میزان تنها حدود ۱۴ سانتی‌متر است.

وی ادامه داد: همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم توانستیم در دریاچه ارومیه به یک تثبیت دست یابیم و علی‌رغم این‌که در حال حاضر در حوزه دریاچه ارومیه میزان بارش ۵۵ درصد کاهش داشته اما به دلیل این‌که بارش‌ها به صورت برف بود، امیدواریم بتوانیم این میزان را جبران کنیم.

تصمیمی برای افزایش قیمت آب و برق نداریم

وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که درباره افزایش قیمت آب و برق هیچ تصمیمی گرفته نشده است، افزود: قیمت آب به دلیل اینکه به تازگی افزایش یافته افزایش نمی‌یابد.

وی همچنین گفت: ١٣ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش خصوصی امسال پرداخت می شود.

تعیین تکلیف سد گتوند

وزیر نیرو در بخش دیگری از این نشست خبری ردباره تعیین تکلیف سد گتوند و تصمیم شورای عالی آب در این زمینه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آب، قرار بر این شد که دو راهکار اول دانشگاه تهران مبنی بر مدیریت مخزن و انتقال اب شور اجرایی شود، اما راهکار دوم انتقال اب شور مجددا مورد مطالعه سازمان محیط زیست قرار بگیرد. ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *