نشست روابط عمومی های صنعت بیمه

تصویر روز: نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه کشور به میزبانی بیمه “ما” برگزار شد.

در این نشست مهندس مجید صفدری مدیر عامل بیمه “ما” ضمن عرض خیر مقدم به مدیران روابط عمومی شرکت‌های بیمه گفت: روابط‌ عمومی کار مقدسی استاما متاسفانه تاکنون اعتماد مردم در صنعت بیمه جلب نشده است و در بخش مشتری‌مداری ضعیف عمل کرده‌ایم. برای موفقیت در صنعت بیمه باید در ذهن، روح و قلب مشتریان نفوذ کرد و مهم‌ترین نقش را در این میان روابط عمومی های صنعت بیمه ایفاد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به نقش مهم روابط عمومی در صنعت بیمه تا کنون توجه جدی نشده است. روابط عمومی به نوعی پایگاه ایجاد مزیت رقابتی محسوب می ‌شود و در زمینه اطلاعات و ارتباطات می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند، بنابراین تا جائی که می‌توانیم باید از لحاظ دانش به روز خود را در روابط عمومی تقویت کنیم.

صفدری همچنین گفت: ارتباطات بازاریابی یا پروموشن (promotion) 17 شاخصه اصلی دارد که اصلی ترین شاخصه آن روابط عمومی است. روابط عمومی بازوی بازاریابی یا فروش است و نقش بسیار حساسی در گسترش فرهنگ بیمه دارد.

مدیر عامل بیمه “ما” در پایان تاکید کرد: روابط عمومی‌ها می توانند با آگاه ساختن اقشار مختلف جامعه با ویژگی‌های بیمه نقشی موثر در تامین آینده مردم داشته باشند. لذا وظیفه مهم روابط عمومی‌ها ست که با ایجاد خبرسازی و اطلاع رسانی درست و دقیق فرهنگ بیمه را در میان مردم نهادینه سازی کنند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست دکتر سید مالک حسینی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی به بیان مطالب مهمی درباره نقش روابط عمومی‌های صنعت بیمه در دوران پسابرجام پرداخت.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین تاکیدات دولت در دوران پسابرجام، این است که مردم تغییرات مثبت پسابرجام را در زندگی خود لمس کنند و روابط عمومی‌ها با تدوین برنامه‌ای دقیق و مشترک در خصوص اطلاع رسانی صحیح می توانند نقش بسیار موثری در این زمینه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *