23 1

معرفی بازارهای محلی دبی + آدرس و مشخصات

تصویر روز: تا به حال به امارات متحده ی عربی و بخصوص شهر دبی زیاد سفر کرده ایم، اما اغلب درباره ی آسمان خراش ها و اماکن لوکس و زیبای این شهر سخن گفته ایم، اینبار می خواهیم کمی بیشتر به میان مردم دبی برویم و در خیابان و بازارچه های محلی گشت و گذار کنیم؛ از مراکز خرید گران قیمت و پر زرق و برق دور شویم و بدانیم آیا بازارهای محلی هم در این شهر مدرن جایی دارند؟ مردم ساکن در دبی از چه بازارهایی خرید می کنند؟ اگر بخواهیم به بازارهای محلی این شهر برویم باید به چه جاهایی مراجعه کنیم؟ و بدانیم آیا نکته ی مثبتی در بازارهای محلی دبی وجود دارد تا ما هم بتوانیم در کشورمان از آن الگوبرداری کنیم؟

در این مطلب می خواهیم به روزبازارها و بازارهای محلی شهر برویم و بیشتر با مردمان اقشار متوسط جامعه برخورد داشته باشیم و کشف کنیم که هزینه ی خرید در این گونه بازارها چقدر با مراکز خرید لوکس فرق دارد، البته اگر مایل به آشنایی با مجتمع های تجاری مدرن دبی هستید می توانید تنها با یک کلیک روی لینک های زیر با آن ها آشنا شوید:

۱- چهارشنبه بازار مارینا

ساحل مارینا و محوطه ی هتل ( Le Meridien Mina Seyahi ) در روزهای چهارشنبه ی هر هفته میزبان بازار روزی بزرگ است، از همان بازارهای محلی که به چهارشنبه بازار معروفند.

این هتل پنج ستاره محوطه ی روبازی دارد که با آفتاب گیرهایی محصور شده، این محوطه محل همیشگی چهارشنبه بازار است، اقلامی مانند صنایع دستی، مواد غذایی، لباس و محصولات کشاورزی در این مکان به فروش می رسند، البته با قیمتی پایین تر از فروشگاه های شهری.

زمان برگزاری: چهارشنبه

آدرس: دبی مارینا

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۲- جمعه بازار زعبیل

برپایی جمعه بازارها در دبی هم امری متداول هستند، برای شرکت در این جمعه بازار ها می توانید هر جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر به پارک زعبیل مراجعه نمایید.

این جمعه بازار از محبوب ترین بازار های محلی در دبی است زیرا همه ی محصولاتی که در آن به فروش می رسند ارگانیک یا به عبارتی دیگر سالم و بدون تغییرات ژنتیکی هستند. کشاورزان پس از بررسی محصولاتشان و کسب برچسب سلامت به طور مستقیم آن ها را به این بازار آورده و می فروشند. از جمله محصولات این بازار می توان به تخم مرغ، میوه، سبزی، عسل، نان، مربا، برنج و… اشاره نمود.

به راستی انواع خوراکی و سبزیجات رنگارنگ و سالم، دیدنی و جذاب هستند، علاوه بر این خوراکی های خوشمزه صنایع دستی و جواهرات دست ساز را هم در این بازار به فروش می رسانند.

زمان برگزاری: جمعه ها

آدرس: پارک زعبیل

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۳- شنبه بازار البراشا

اگر جمعه را از دست دادید و دیگر نمی توانید از جمعه بازار دیدن کنید هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد، کافی است شنبه شب به پارک البراشا سربزنید و از شنبه بازار این پارک دیدن نمایید.

در این بازارچه علاوه بر خرید مواد غذایی و صنایع دستی می توانید به گردش و تفریح هم بپردازید، در این مکان موسیقی و ساز و آواز هم برپا است و جو خانوادگی و خوبی هم دارد، به همین دلیل اگر هم قصد خرید ندارید می توانید فقط برای تغییر آب و هوا و آشنایی با فرهنگ مردمان دبی به این بازارچه بروید.

زمان برگزاری: شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب

آدرس: پارک برکه ی البرشا

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۴- بازار محلی ساحل JBR

و اما بازار دیدنی جی بی آر: در فصل زمستان همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب می توانید به ساحل جی بی آر بروید و پس از تفریح در ساحل و شنا در این بازار روز بگردید، همه نوع کالا از خوراکی و وعده های غذایی کامل گرفته تا محصولات کشاورزی و لباس در این مکان به فروش می رسند. این بازار اغلب محیط خانوادگی و خوبی دارد و می توانید با آرامش در این بازارچه ی موقت خرید کنید.

زمان برگزاری: همه ی روزهای فصل زمستان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

آدرس:دبی مارینا، ساحل JBR

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

 

۵- جمعه بازار ARTE

این بازار محلی یکی از وسیع ترین بازارچه های موقت در دبی می باشد. هر هفته در روزهای جمعه صنعتگران، هنرمندان، کشاورزان، نقاشان، نانوا ها و… در میدان تایمز دبی گرد هم می آیند و محصولات و آثارشان را به نمایش عموم می گذارند.

همه چیز در اینجا پیدا می شود و از همه بهتر این که تولید کنندگان می توانند به صورت بی واسطه به فروش محصولاتشان بپردازند و خود در کنار آثارشان باشند و دست رنجشان را برای خریداران معرفی نمایند.

زمان برگزاری: جمعه ها

آدرس: جاده شیخ زاید، میدان تایمز

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۶- پنجشنبه بازار پارک السطوه ۳ | Al Satwa Park

در دومین پنجشنبه ی هر ماه در تمام طول سال و در پارک السطوه ۳ دبی بازارچه ای محلی برپا می شود که بسیار مورد توجه محلیان و گردشگران قرار می گیرد، این بازارچه تنها از ساعت ۱۳ تا ۱۷ برقرار است اما پذیرای خیل عظیمی از جمعیت می باشد.

همه نوع وسیله که اغلب دست ساز هستند در این بازار پیدا می شود و البته محصولات کشاورزی هم جای خود را در اینجا حفظ کرده اند. لازم به ذکر است که برپایی این بازارچه از سال ۲۰۱۷ شروع شده و در سال های قبل وجود نداشته است.

زمان برگزاری: دومین پنجشنبه ی هر ماه

آدرس: جاده شماره ۳۰۸، پارک ۳ السطوه

 بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۷- بازارچه محصولات کشاورزی

بازاری مخصوص فروش محصولات کشاورزی هم در دبی وجود دارد که در فصل پاییز و زمستان به مدت ۶ ماه برپا است، این بازار در سایه ی برج خلیفه و در خلیج تجاری ( Business Bay ) برگزار می شود و کشاورزان و دام داران محصولات ارگانیکشان را به این مکان می آورند تا در دسترس عموم قرار دهند.

محصولاتی مانند تخم مرغ محلی، ادویه جات، عسل، مربای دست ساز، نان محلی، میوه و سبزیجات و … به وفور در این بازار یافت می گردند. به دلیل مدت زمان طولانی وجود این بازار و محصولات خوب و تازه ی فروشندگان، این بازار محبوبیت زیادی کسب کرده است.

این بازار از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز به کار کرده است و تا به امروز به کار خود ادامه داده است. لازم به ذکر است که بازار محصولات کشاورزی پارکینگ مناسبی هم برای رفاه خریداران دارد.

زمان برگزاری: فصل پاییز و زمستان به مدت ۶ ماه

جمعه ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر

آدرس: خلیج تجاری

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۸- شنبه بازار پارک زعبیل

از سال ۲۰۰۸ میلادی شنبه های هرماه در پارک زعبیل بازارچه ای برپا می شود که در آن حدود ۳۰۰ فروشنده فعالیت می کنند و به دلیل قدمت این شنبه بازار اغلب تعداد خریداران و مراجعه کنندگان زیاد است.

این بازار از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر دایر است و محصولات دست دوم و نو در آن به فروش می رسد و برای گذران ساعاتی خوش تر سرگرمی هایی برای کودکان و نوجوانان هم تعبیه شده است و آن ها می توانند از خوردن نوشیدنی و خوراکی هایی که کودکانه تزئین می شوند لذت ببرند.

•توجه داشته باشید که برای ورود به این بازارچه باید ۵ درهم معادل حدودا ۱۶ هزار تومان پرداخت کنید.

زمان برگزاری: شنبه ها

آدرس: آسیا، امارات، دبی، پارک زعبیل

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۹- بازار موتور سیتی

موتور سیتی یا شهر موتور شهرکی در دبی است، همه چیز در این شهرک رنگ و بوی موتور دارد به این معنا که همه چیز از ساختمان ها گرفته تا فروشگاه و ورزشگاه ها نقشمایه ای از موتور دارد.

این شهرک یکی از جاذبه های گردشگری در دبی است و همه ساله میزبان عاشقان موتو و موتورسواری می باشد، در این شهرک در تمام طول سال می توانید خرده فروشانی را بیابید که با هم در مکان های گوناگون این شهرک جمع شده و به فروش وسایل گوناگون مربوط به موتور و غیر مرتبط با موتور می پردازند.

حدودا ۶۰ فروشنده در این بازارچه های موقتی که در موتور شهر برپا می شود فعالیت می کنند.

زمان برگزاری: نامشخص

آدرس:شهرک موتور

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

۱۰- بازارچه سیلیکون اوسیس | SILICON OASIS

در دبی منطقه یا واحه ای به نام سیلیکون اوسیس وجود دارد که یکی از شرقی ترین مناطق دبی هم هست. در آخرین شنبه ی هر ماه در این محله بازارچه ای موقت برپا می گردد.

این بازارچه در پارکینگ مجتمع تجاری صدرا ( Cedre Shopping Centre ) برگزار می شود اما گاهی که تعداد فروشندگان زیاد می شود طبقات فوقانی این مرکز تجاری را هم اشغال می کنند.

به طور متوسط در هر بار برپایی این بازار بیش از ۸۰۰ نفر برای بازدید و خرید به سیلکون اوسیس مراجعه می کنند. و تنها از ساعت ۱۳ تا ۱۷ فرصت خرید خواهند داشت و پس از آن فروشندگان موظف هستند وسایلشان را جمع کنند.

کالاهایی همچون پوشاک، وسایل بازی کودکان، وسایل زینتی خانه و از این قبیل در این بازارچه یافت می شود.

زمان برگزاری: آخرین شنبه هر ماه

آدرس: خیابان بدون نام، مجتمع تجاری صدرا

بازارهای محلی دبی | خریدی متفاوت در شهری لوکس

سخن آخر

به گزارش تصویر روز به نقل از سایت کارناوال ، همانطور که متوجه شده اید بازارهای محلی زیادی در شهر دبی و بخصوص در فصل زمستان برپا می شوند، اما به دلیل نبود اطلاعات قابل اعتماد راجع به بسیاری از آن ها و تغییر برنامه های این بازارها در سال ۲۰۱۷ در این مطلب مهم ترین بازارهای محلی شهر را معرفی نمودیم و امیدواریم مورد پسندتان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *