shirazi poshak

رییس اتحادیه پوشاک برای مبارزه با قاچاق آستین بالا زد

تصویر روز: رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: سالانه ۳۸۵هزار فرصت شغلی را به دلیل واردات بی‌رویه پوشاک از دست می‌دهیم.

 ابولقاسم شیرازی ضمن انتقاد از واردات بی رویه پوشاک و عدم نظارت لازم تصریح کرد : سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار پوشاک به کشورمان وارد می‌شود که این به معنای از دست رفتن ۳۸۵ هزار فرصت شغلی است. بر این اساس واردات بی رویه انواع پوشاک سبب از بین رفتن فرصت های شغلی و عدم اشتغال زایی برای جوانان شده است و اگر مسوولین از صنایع کوچک و زود بازده حمایت نکنند، هنر ارزشمند طراحان و دوزندگان ایرانی به فراموش سپرده می شود. این درحالیست که مبارزه با واردات و قاچاق بی رویه کالا، برند سازی پوشاک ایرانی ، برداشتن موانع تولید و عرضه پوشاک در کشور و مشوق های صادراتی باعث تسریع در دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه و توسعه پایدار اقتصاد خواهد بود.

رییس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اظهار کرد: اصناف و بنگاه های زودبازده نقش بسیار مهمی در چرخه تولید، رونق کسب و کار و اشتغال زایی دارند و متاسفانه حمایت های لازم از این قشر صورت نگرفته است.

شیرازی گفت : اقتصاد مقاومتی در پی کاهش وابستگی‌ها به محصولات و خدمات خارجی و توسعه کشور است و ترجیح کالاهای داخلی بر اجناس خارجی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که آحاد مردم باید از آن حمایت کنند. از این رو در سال گذشته اتحادیه پوشاک در جهت افزایش ظرفیت تولید و ساماندهی اشتغال ، طی تحقیقات و پژوهش های لازم با شناسایی سرمایه گذاران داخلی و معرفی به تولید کنندگان این حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داد.

وی تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی را در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها با اشراف به داده ها و اطلاعات لازم این حوزه می توانند موجب فرهنگ سازی اقتصادمقاومتی در بین مردم شوند.

وی خاطرنشان کرد : برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی نخست می بایست مدیریت فرهنگ سازی به جهت تغییرات متناسب و لازم از طریق مهندسی فرهنگ اقتصادی انجام شود تا جامعه درمسیری قرار گیرد که به دو اصل توانستن و مقاومت در برابر فشار برسد و شکل جدیدی از اقتصاد و تولید را سامان دهد که ضمن برآورده کردن همه نیازهای اساسی جامعه، در برابر هرگونه فشار سلطه گران و مستکبران مقاومت کند و از استقلال و خودکفایی بهره مند شود و به مسیر رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.

وی فرهنگ سازی و نهادینه کردن حمایت از کالای داخلی را مهم‌ترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست که این مهم با پشتیبانی مردمی و تولید کالای با کیفیت محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *