metro.1

خط ۵ مترو جمعه ها تعطیل است

تصویر روز: عضو شورای شهر گفت: خط ۵ مترو تهران تا پایان سال هر جمعه به دلیل بهسازی و تعمیرات تعطیل است.

احمد دنیا مالی در سیصد و چهلمین جلسه شورا با اشاره به ارائه گزارش ساختمان پلاسکو از سوی تیم ویژه دولت گفت : در چکیده گزارش پلاسکو از سوی تیم ویژه دولت عمده تقصیر متوجه مالک مجتمع بنیاد مستضعفان و شورای برج بوده است. آتش نشانی ، شهرداری تهران ، وزارت کار و نیز وزارت راه و شهرسازی نیز در درجات مختلف نیز در این حادثه سهم تقصیر داشته اند.

دنیا مالی ادامه داد: فارغ از اینکه این گزارش چه کاربردی داشته باید گفت ماحصل این گزارش “مسئولیت های مختلف بدون پاسخگوی واحد “بوده و این یعنی جای خالی مدیریت یکپارچه شهری و لزوم تعیین تکلیف لایحه مدیریت شهری واجب است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید هر چه سریعتر این لایحه تعیین تکلیف شود اما تا مشخص شدن این امر پیشنهاد می کنم تفاهم نامه ای میان وزارت کار و شهرداری منعقد شود تا در راستای ایمنی ساختمان های مهم تجاری و اداری شهر اقدامات لازم انجام شود پیش از آنکه حادثه ای رخ دهد.

دنیا مالی در بخش دیگری از سخنان خود به تعطیلی خط ۵ مترو در جمعه گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری های کمیسیون عمران شورا تعطیلی این خط به دلیل بهسازی خط ۵ به طول ۹۰ کیلیومتر در دو مسیر رفت و برگشت بوده است . همانطور که می دانید این خط ۱۷ سال است که در حال بهره برداری است و با توجه به اینکه این خط زیر زمینی نیست نیاز به بهسازی برای آن مبرم بوده است.

وی اظهار داشت: با این وجود با هماهنگی ها به عمل آمده اینگونه تدبیر شده است که عملیات بهسازی در جمعه ها صورت بگیرد و همچنین از پیمانکار خواسته شده این مهم در جمعه هایی که مسابقه فوتبال برگزار می شود صورت نگیرد. از سوی دیگر تاکید شده این عملیات تا پایان سال جاری به اتمام برسد هر چند که بازه زمانی تعریف شده برای این امر تا سال ۹۷ بوده اما به دلیل استفاده انبوه شهروندان از این خط باید عملیات بهسازی تا پایان سال جاری به اتمام برسد. میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *