kantiner.1 scaled

سقوط ۴ پله‌ای ایران در بین بنادر برتر دنیا

تصویر روز: مطابق فهرستی که نشریه لویدزلیست منتشر کرده،‌ بندر شهید رجایی با ۴ پله سقوط جایگاه ۸۷ را در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا کسب کرده است. در صدر فهرست مذکور بندر شانگهای با ظرفیت ۳۶ میلیون TEU قرار دارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار منتشر شده توسط لویدزلیست رتبه یک تا ۱۰ برترین بنادر کانتینری دنیا متعلق به بنادر آسیایی است. در صدر بنادر کانتینری برتر دنیا، شانگهای قرار دارد، این بندر ظرفیت کانتینری ۳۵٫۵ میلیون TEU را دارد.

در رده دوم بندر سنگاپور قرار دارد؛ ظرفیت این بندر با کاهش ۸٫۷ درصدی به ۳۰ میلیون و ۹۲۲ هزار TEU رسیده است. رتبه‌های سوم و چهارم و پنجم برترین بنادر کانتینری دنیا، متعلق به چینی‌هاست. بندر شنزن،‌ نینگبو ژوشان و هنگ کنگ به ترتیب با ظرفیت با ۲۴ میلیون و ۲۰۰ TEU، ۲۰ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۰ میلوین و ۱۱۴ هزار TEU در رده سوم تا پنجم قرار دارند.

بندر بوسان کره‌جنوبی با ظرفیت ۱۹٫۴ میلیون TEU، گوانژو چین با ۱۷٫۶ میلیون TEU، کینگ‌دائو چین با ظرفیت ۱۷٫۵ میلیون TEU و دبی با ۱۵٫۵ میلیون TEU در رده‌های شش تا نهم برترین بنادر کانتینری دنیا قرار دارند.

رتبه دهم نیز به بندر چینی تیانجین با ۱۴٫۱ میلیون TEU رسیده است. بندر روتردام هلند با ۱۲٫۲ میلیون TEU در رتبه یازدهم قرار گرفته است.

در جدول برترین بنادر کانتینری دنیا، بندر شهید رجایی در رتبه هشتاد و هفتم قرار گرفته است. این بندر در رده‌بندی جدید چهار پله سقوط کرده است.

ظرفیت بندر شهید رجایی یک میلیون و ۶۷۸ هزار TEU بوده که در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی ۸٫۹ درصد کاهش داشته است. ظرفیت این بندر در سال ۲۰۱۴ میلادی بالغ بر یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۸۱ TEU بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *