maskan

روزنه‌ای برای خروج بخش مسکن از رکود دیده نمی شود

تصویر روز: عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک کشور: امیدواریم که در سال ۹۶ بخش مسکن از رکود خارج شود اما روزنه‌ای دیده نمی‌شود که کارگشایی خوبی ایجاد شود.

به گزارش  تصویر روز به نقل از صداوسیما ؛ مصطفی قلی‌خسروی گفت: امیدواریم با توجه به نامگذاری سال با تغییراتی در بخش مسکن مواجه شویم.

قلی‌خسروی گفت: بیش از سه سال است که رکود بسیار شدیدی در بخش مسکن داریم. ما تقریبا سه بار جهش قیمت در بخش مسکن داشتیم، یک‌بار سال ۶۸، یک‌بار سال ۸۶ و یک بار هم سال ۹۱٫ بعد از آن وارد یک رکود شدیم، چون توان مردم به اندازه خرید نبوده و مسئولان نیز کم‌کاری کردند.

وی افزود: طبق قانون اساسی باید ساخت و ساز را همیشه به ویژه برای دهک پایین جامعه داشته باشیم ، متاسفانه هر جا که امر مسکن را تعطیل کنیم، تقریبا ۱۷۴ شغل به بیکاری و رکود می‌ رسد.

قلی خسروی گفت : از طرفی سرمایه‌ای که در بانک‌ها بلوکه می‌شود و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که بهره فراوان بابت این پول‌ها بگیرند، در حالی که وقتی پول‌ها بلوکه شود، باعث عدم‌ شکوفایی و نوآوری می‌شود. در حالی که در همه کشورهای پیشرفته اگر پولی در بانک پس‌انداز شود، بهره‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد. در نتیجه آنها اجازه نمی‌دهند که بخشی از اقتصاد دچار رکود شود و شغل برای یکدیگر می‌سازند در حالی که ما شغل‌هایی را از جامعه با رکود در ساخت و ساز گرفتیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک کشور ادامه داد: اگر به ایجاد شغل در بخش مسکن و پویایی در این بخش توجه نشود، رکود بیشتری خواهیم داشت به ویژه امسال که مقام معظم رهبری آن را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند. با توجه به این شعار باید به اشتغال و تولید توجه بیشتری داشته باشیم. بنابراین تولید و اشتغال در بخش مسکن نوآوری می‌طلبد تا از رکود خارج شویم.

قلی‌خسروی گفت: البته برخی معتقدند که سال ۹۶ سال رونق اقتصادی مسکن خواهد بود و از شاخص تورم هم قدری قیمت مسکن عبور خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *