nobakht.3

درآمدهای نفتی دولت ۱۵۷ میلیارد دلار شد

تصویر روز: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کاهش قیمت نفت به ۴۴ دلار از درآمدهای نفتی ۱۵۷ میلیارد دلاری در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش تسنیم محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم‌نامه آبرسانی به شهرها و روستاها، ایجاد تأسیسات فاضلاب و اصلاح شبکه توزیع آب اظهار گفت: امروز کشور با محدودیت منابع روبه‌رو بوده و در گستره کشور نیز مطالباتی از سوی مردم مطرح می‌شود که دولت باید نسبت به آنها اقدام کند.

نوبخت با اشاره به اینکه رقم اعتبارات مصوب برای مجموعه خوزستان بالغ بر ۱۶۳۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: با این پول نمی‌توانستیم همه مشکلات خوزستان را حل کنیم بلکه لیست محدودی که متعهد شدیم را به انجام رساندیم. قصد ما حل همه مشکلات نبود بلکه منابع محدود بود و براساس توان تعهد کردیم. در حال حاضر ۱۷۹۳ میلیارد تومان یعنی ۱۱۰ درصد طبق تعهدات سفر به خوزستان بنابه دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام به طور متوسط سالانه سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که در همین فاصله نمایندگان استان‌های دیگر درخواست‌هایی در حد چند میلیارد تومان داشتند اما رد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آب و فاضلاب در بودجه ۹۶ پیش‌بینی شده و موظفیم تا روزی که مسئولیت داریم کار را پیش ببریم.

وی گفت: برای این تفاهم‌نامه یک سبد مالی در نظر گرفته شده و سازمان برنامه بودجه کل مبالغ و فاینانس را تضمین می‌کند.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۵ قیمت نفت از ۱۰۴ دلار به ۴۴ دلار کاهش پیدا کرد و از سال ۸۸ تا ۹۱ درآمدهای نفتی بالغ بر ۲۵۱ میلیارد دلار بود که براساس گزارش رسمی از سال ۹۲ تا ۹۵ این منابع به ۱۵۷ میلیارد دلار کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *