saki

طرح سفیران سلامت در البرز اجرا می‌شود

تصویر روز: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از اجرایی شدن طرح سفیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش البرز خبر داد.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم از کرج، خسرو ساکی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سفیران سلامت دانش‌‌آموزی و تقدیر از فعالان حوزه سلامت که صبح امروز در کانون امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت تنها فقدان بیماری نیست بلکه سلامت برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه اگر چیزی ما را از لحاظ جسمی، روانی و اجتماعی آزار نمی‌دهد نشان‌دهنده سلامت ماست، گفت: با این تعریف حفظ و ارتقاء سلامت سخت می‌شود و همین امر کوشا بودن ما را در زمینه سلامت می‌طلبد.

ساکی با اشاره به اینکه مقابله با رفتارهای پر خطر که سلامت ما را در آینده به خطر می‌اندازد تبدیل به وظیفه اجتماعی شده است، عنوان کرد: طرحی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و آموزش و پرورش استان تحت عنوان سفیران سلامت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه طرح سفیران سلامت به حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه کمک می‌کند، بیان کرد: دانش آموزان در این طرح با اصول بهداشت و مولفههای اصلی سلامت آشنا می‌شوند و به عنوان سفیر سلامت آگاهی کسب شده را به خانواده و سایر اقشار جامعه منتقل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تاثیر هم‌سالان و دوستان از تاثیر بزرگسالان روی خردسالان بیشتر است، عنوان کرد: تحقیقات اخیر نشان داده است که رفتار دانش‌آموزان در تغییر رفتار بزرگسالان،همانند تاثیرات طرح همیار پلیس، بسیار بالا است .

وی در پایان افزود: هدف اصلی طرح سفیران سلامت اصلاح رفتار دانش‌آموزان، بزرگسالان و آحاد جامعه در اموری که سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد، است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *