آثار اقتصادی برجام نیمه دوم سال ۹۵ آشکار می شود

تصویر روز: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آثار برجام بر اقتصاد ایران از نیمه دوم سال ۹۵ آشکار خواهد شد، گفت: تا این زمان، باید همچنان شرایط سخت را سپری کرد.

علینقی مشایخی در کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری با تأکید بر اینکه آثار برجام بر اقتصاد کشور از نیمه دوم سال ۹۵ آشکار خواهد شد، گفت: پیاده سازی و نتایج برجام در اقتصاد کشور به سرعت عملی نخواهد شد و در این مدت باید همچنان شرایط سخت را پشت سر گذاشت.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشور هم اکنون به لحاظ اقتصادی در حال رکود قرار دارد و رشد اقتصادی در حد صفر است. ضمن اینکه طی ۸ سال گذشته، کشور با درآمدهای خوبی مواجه بود اما در مقابل به رشد و توسعه و ایجاد شغل توجهی نشد.

وی افزود: دولت یازدهم در ابتدای کارش با ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانکها بخش خصوصی پیمانکاران و سازمان‌های عمومی فعالیت خود را شروع کرد و وقتی شرایط به گونه ای باشد که این بدهی ها پرداخت نشود، به طور قطع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بانکها نیز مانند سایر بنگاههای اقتصادی از شرایط مطلوبی برخوردار نبودند و با معوقات بی شماری مواجه بودند که این موضوع بر اوضاع صنعت تاثیر قابل توجهی داشت. این در حالی است که این اوضاع ناشی از سوء مدیریت و تحریم‌ها بوده است.

به گفته وی، دولت یازدهم با به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای، مقدمات رفع تحریم‌ها را ایجاد کرد و اگر چه برجام گام بسیار مهمی در تاریخ کشور به شمار می‌آید، اما پیاده‌‌سازی و نتایج آن به سرعت عملیاتی نخواهد شد.

به گفته مشایخی، پس از سال ۹۵ و اینکه سایر مسایل با عقلانیت حل و فصل شود به طور قطع پتانسیل و توانمندی ایران در عرصه اقتصادی گسترده خواهد بود. به گزارش فارس این در حالی است که برخی صنایع در ایران از توسعه بالایی برخوردار است و هم اکنون تولیدات این صنعت بالغ بر ۶۲ میلیون تن است که اگر این صنعت با صنعت مستربچ و کامپاند تعامل پیدا کند مسیر گسترده ای پیش روی مجموعه صنعت کشور گشوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *