اعزام نیروی کار ایرانی به ایتالیا ، آلمان و استرالیا

تصویر روز: حسینی از اعزام نیروی کار متخصص و ماهر ایرانی به کشورهای ایتالیا ، آلمان و استرالیا در سال ۹۵ خبر داد .

دکتر محمد تقی حسینی در حاشیه گردهمایی مدیران مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های خارجی در مصاحبه با صداوسیما به گفتگوهای اخیر دولت با سران کشورهای هدف و علاقه آنان برای استفاده از نیروی کار ایرانی اشاره کرد و گفت: در صورت ادامه این روند تعداد زیادی از کارجویان ایرانی در گروه های مهندسی ، پزشکی و پیراپزشکی به ایتالیا، آلمان و استرالیا اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس همواره یک مقصد سنتی برای نیروی کار ایرانی در سطوح مختلف تخصصی و متوسط و میانی است، افزود : هر چند اعزام نیروی کار در شرایط کنونی به دلایل سیاسی در این منطقه به کندی صورت می گیرد اما این کشورها همچنان برای استفاده از نیروی کار ایرانی تمایل دارند .

حسینی کشورهای اسیای مرکزی مانند تاجیکستان و حوزه قفقاز مانند اذربایجان را از دیگر کشورهایی دانست که برای استفاده از نیروی کار ایرانی تمایل نشان می دهند.

صدور گواهینامه شغلی برای ۱۰ هزار ایرانی شاغل در خارج از کشور

دکتر محمد تقی حسینی از پرداخت عوارض گمرکی و محاسبه سوابق بیمه ای را از ویژگی های گواهینامه های شغلی برشمرد و از همه ایرانیان شاغل در خارج از کشور خواست برای استفاده از این مزایا به کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و یا دفاتر وابسته کار مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها براساس مصوبه هیئت وزیران باید یارانه ایرانیان خارج از کشور را قطع کند، تاکید کرد : درپی درخواست وزارت تعاون یارانه ایرانیان شاغل در خارج از کشور که دارای گواهینامه شغلی هستند قطع نمی شود .حسینی درباره تعداد ایرانیان شاغل در خارج از کشور توضیح نداد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *