452502 400877

سرانه‌ فضای سبز کرج از استاندارد ها کمتر است

تصویر روز: سرانه‌ فضای سبز کرج در حال حاضر از استاندارد لازم برخوردار نیست و بر طرف کردن این مشکل حمایت مسولان و مدیریت شهری کرج را می طلبد .

دکتر محمد رضا انواری استاد علوم ارتباطات اجتماعی با بیان این مطلب، راه بازگشت کیفیت محیطی کرج را افزایش سرانه فضای سبز دانست و گفت : توزیع فضاهای سبز در مناطق مختلف این کلانشهر متوازن وعادلانه نیست و سرانه فضای سبز کرج پرجمعیت با استانداردها فاصله زیاد دارد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: براساس مطالعات و بررسی های وزارت مسکن و شهرسازی سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز شهری در شهرهای ایران بین ۷ تا ۱۲ متر مربع برای هر نفر است .این رقم در مقایسه با شاخص محیط زیست جهانی (۲۰ تا ۲۵ متر مربع برای هر نفر)رقم کمتری است.

وی ادامه داد: یکی از طرح های تاثیر گذار در توسعه فضاهای سبز، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب برای آبیاری این فضاها است و سازمان پارک ها باید در محدوده فضاهای سبز اقدام به ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب کند.

این استاد دانشگاه در ادامه از رابطه فضای سبز و افزایش امکانات تفریحی خبر داد و گفت: احداث و ساماندهی پارکها به لحاظ امکانات و زیبایی بصری موجبات غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها را فراهم می آورد، همچنین شهروندان را برای حضور در سطح شهر و بهره مندی از زیبایی های موجود تشویق می کند.

دکتر انواری کاندیدای شورای شهر کرج تاکید کرد: با افزایش فضاهای سبز در سطح این کلانشهر، سرانه تفریحی شهروندان نیز ارتقا پیدا می‌کند که رسیدن به سرانه استاندارد فضای سبز نیز در اولویت برنامه های کاری من درشهر کرج قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *