نقش روابط عمومی در عصر الکترونیک

photo 2017 05 17 18 37 28

تصویر روز: دنیای الکترونیک فرصتی را پیش آورده است که افکار و فرصت‌ها به ایده تبدیل شده و راهکارها به تسریع در دستیابی به خدمات و رفاه و اشتغال و بهروری تبدیل شود. نگرش‌های غیرمعمول مانع از تحقق کارآمدی و اندیشه ورزی شده است. وظیفهIT گذر از یک اندیشه متصلب به یک اندیشه آزادانه و سهل الوصول است.
روابط عمومی؛ در عصر رسانه‌های الکترونیکی و فضاسازی رسانه‌های نوین از محدوده وظایف سنتی خارج شده و باید تمام اقشار را رصد کرده و با پیش آگاهی به مخاطبان سرمایه‌های انسانی و منابع بانک یا مؤسسه خود را در مسیر بالندگی و شکوفائی هدایت کند.
یکی از وظایف عمده روابط عمومی؛ بسترسازی برای نوآوری و جذب استعدادها و ایده‌های نو و دراختیار گذاشتن آن برای مدیریت ارشد است. روابط عمومی پیوند دهنده نوآوری و ایجاد حس خوب در کارکنان و ذینفعان سازمان است.
شنیدن صدای تحول و ضرورت تغییر در روش های ناکارآمد یکی دیگر از وظایف روابط عمومی است که از طریق افکارسنجی و نیازسنجی مخاطبان و مشتریان سازمان یا مؤسسه حاصل می شود.
روابط عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه ای و مخاطب شناسی و ارتباطات خود با محیط پیرامون می‌تواند به مدیریت ارشد سازمان در بازسازی و مهندسی مجدد فرصت‌ها کمک کرده و با شفاف‌سازی تلاش‌ها و فرهنگ‌سازی دستاوردها به همراهی و مشارکت اقشار مختلف جهت توسعه مؤسسه همراهی و مساعدت کند.
مدیران روابط عمومی به ویژه مدیران نسل جدید روابط عمومی باید از این فضیلت برخوردار باشند که تبلیغات را به سود تبدیل کنند و فقط هزینه‌بَر و توجیه کننده نباشند و در این خصوص باید گفت وظیفه دشوار روابط عمومی در عصر حاضر مصون‌سازی سرمایه ها و منابع انسانی است.
یکی از چالش‌های امروز روابط عمومی در عصر دیجیتال این است که دروغ ها زودتر از زمانه گام بر می‌دارند و خلاء ارتباطی دستگاه‌ها موجب می‌شود که شایعه و دروغ زودتر باور شود. بسترسازی برای جلوگیری از عوام‌فریبی و عوام‌گرائی و برجسته‌سازی دستاوردها و شفاف‌سازی هنرمندانه توسعه، مستلزم ورود یک روابط عمومی فعال و پویا است.
باید گفت روابط عمومی و مدیران کارآمد این عرصه در کنار تمکین از تکنولوژی‌های نوین نیازمند ایده‌پردازی و خلاقیت و تولید محتواست و فضای الکترونیکی که به لطف اینترنت فراگیر شده است روابط عمومی را در عرصه نوینی سوق می‌دهد که بتوان به عنوان ابزاری مؤثر به انتشار وسیع اطلاعات مورد نیاز مخاطبان بپردازد و مدیران باید توجه داشته باشند که شفاف سازی در روابط عمومی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در این عصر با وجود همه گشایش‌ها در تکنولوژی هنوز هیچ فناوری پیدا نشده است که بتواند مردم را از پیدا کردن محتوای مورد نیازشان باز دارد.
فرصت‌ را مغتنم شمرده و ۲۷ اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به تلاشگران عرصه روابط عمومی و ارتباطات به ویژه همکاران پرتلاش مجموعه روابط عمومی و مدیریت‌های شعب استان‌ها و مناطق تبریک عرض نموده و از زحمات و تلاش‌های آنان تقدیر و تشکر می نمایم. امیدوارم با استمرار تلاش‌های مضاعف بتوانیم درتحقق اهداف بانک و خدمت‌رسانی به جامعه مخصوصاً در روستاها و مناطق محروم گام‌های مؤثرتری برداریم.

سیدرحمان حسین‌پور
رئیس اداره‌کل حوزه مدیریت و روابط عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *