مترو فرودگاه مهرآباد متوقف شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تونل‌ها و ریل‌گذاری مسیر مترو مهرآباد به پایان رسیده و ایستگاه اصلی تجهیز شده است، گفت: مقرر شد‌ در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل مترو، علت توقف پروژه بررسی شود.
به گزارش فارس رحمت‌الله مه‌آبادی  درباره سرنوشت پروژه مترو فرودگاه مهر‌آباد اظهار داشت: مدیرعامل مترو تهران پیش از این وعده داده بود که مترو مهرآباد در شهریور‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه این پروژه کماکان در حال تجهیز و تکمیل است، اظهار داشت: مقرر شده است در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل مترو، علت توقف پروژه بررسی شود.
مه‌آبادی افزود: بنا بود مترو فرودگاه مشهد و ‌مترو فرودگاه مهر‌آباد در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد اما این هدف محقق نشد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: به نظر می‌رسد مسئولان مترو در نظر دارند این پروژه کاملاً تکمیل شده و سپس به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: در این پروژه تونل‌ها و ریل‌گذاری به پایان رسیده و ایستگاه اصلی تجهیز شده است حتی بخش ترمینال دو نیز آماده‌ بهره‌برداری است اما مسئولان مترو مایل هستند پس از تکمیل پروژه در ترمینال‌های یک، ۲ و ۴ و ایستگاه ایران‌ایر، همه را با هم افتتاح کنند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: امیدواریم اگر با چارچوب‌ها و استانداردها مغایرت نداشته باشند، مقابل ترمینال یک هم ایستگاه مترو داشته باشیم که این به ارتقای ایمنی و امنیت مسافر می‌انجامد.
بنابراین گزارش ۱۵ تیرماه ۹۴ بود که مدیرعامل مترو تهران از افتتاح مترو‌ فرودگاه مهرآباد تا شهریورماه امسال خبر داد.
طبق گفته هابیل د‌رویشی قطارهای خط مترو‌ مهرآباد مخصوص جابه‌جایی مسافر طراحی شده است، طرح مبلمان این قطارها ویژه مسافر و توشه همراه است؛ این قطارها در واگن‌سازی تهران تولید شده و در حال حاضر تولید آن به پایان رسیده و در مرحله تست قرار دارد.
درویشی این را هم گفت که ‌هزینه پروژه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تأمین شده است‌.
بنابراین گزارش ‌طول خط متروی مهرآباد بیش از ۲ کیلومتر است، ‌در این خط با احتساب ایستگاه مبداء، ۴ ایستگاه طراحی شده است که مسافران می‌توانند از داخل فرودگاه بلافاصله وارد خط مترو شوند.
‌‌این خط مترو در ادامه مسیر خط ۴ متروی تهران است که بعد از ایستگاه متروی میدان آزادی، در ایستگاه مترو بیمه شاخه فرعی داشته و مسافران می توانند با تغییر سکو وارد خط مترو مهرآباد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *