OMV

همکاری گاز پروم و «او ام وی» اتریش در ایران

تصویر روز: رویترز از همکاری گاز پروم و « او ام وی » اتریش در بخش نفت ایران خبر داد.
به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از وین، شرکت «او ام وی» اتریش روز جمعه اعلام کرد بر اساس یک یادداشت تفاهم با شرکت گازپروم روسیه در بخش نفت ایران همکاری خواهد کرد.

«او ام وی» افزود:« زمینه های همکاری اولیه احتمالی، پژوهش و ارزیابی گزارش های ذخایر نفتی در جمهوری اسلامی ایران با همکاری شرکت ملی نفت ایران (ان آی او سی) را شامل می شود.»

وادیم یاکوفلف معاون اول مدیرعامل شرکت نفت گازپروم روسیه در بیانیه ای گفت «او ام وی» به گازپروم در ارزیابی زمین شناسی اولیه در دو منطقه ویژه ایران کمک کرده است.

«او ام وی» فعالیت خود را در ایران در سال ۲۰۰۱ با فعالسازی امتیاز اکتشاف در میدان نفتی مهر در غرب این کشور آغاز کرد اما این فعالیت در سال ۲۰۰۶ به علت تحریم هایی که بر ضد تهران اعمال شد متوقف شد.

پس از کاهش تحریم ها علیه ایران در سال گذشته در پی توافق هسته ای که تهران با قدرتهای جهانی به دست آورد، «او ام وی» یادداشت تفاهمی را با شرکت ملی نفت ایران در خصوص طرح هایی که در منطقه زاگرس در غرب ایران و میدان پارس در جنوب این کشور قرار دارد امضا کرد که این شرکت های خارجی برای فعالیت در این طرح ها معمولا به شریک داخلی نیاز دارند.

شرکت «او ام وی» که به روسیه، امارات عربی متحده و ایران به عنوان مناطقی برای توسعه اشاره کرده است، ژانویه گذشته توافقی با «دانا انرژی» که مقر آن در تهران است برای توسعه میادین نفت و گاز امضا کرد.

«او ام وی» و گازپروم مدت پنج دهه است که با هم همکاری می کنند و از زمانی که راینر سیل ریاست شرکت «او ام وی» را دو سال پیش برعهده گرفته است همکاری خود را از طریق خرید و تبادل سهام میادینی در سیبری و کمک به سرمایه گذاری در طرح خط لوله «نورد استریم ۲» بیشتر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *