shir

مصرف شیر کودکان را بلندقد می کند

تصویر روز: محققان دریافتند کودکانی که شیرگاو مصرف می کنند، چند سانتیمتر بلندقدتر از کودکان دیگر می شوند.
به گزارش شبکه خبر، در تحقیقی که روی ۵ هزار کودک زیر ۶ سال کانادایی صورت گرفت، مشخص شد مصرف شیرگاو باعث رشد بهتر استخوان ها و بلندقدتر شدن بچه ها می شود.

از آنجایی که در کانادا شیرهای تهیه شده از برخی از گیاهان روغنی مانند سویا و بادام نیز “شیر” محسوب می شوند، بنابراین تمام ۵ هزار کودک تحت نظر در این تحقیق، مصرف کننده شیر به شمار آمده اند اما فقط برخی از آنها شیر واقعی گاو مصرف می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: محققان علوم پزشکی اعلام کردند کودکانی که از سویا، شیر بادام یا دیگر شیرهای گیاهی استفاده می کنند کوتاه تر از کودکانی هستند که شیرگاو استفاده می کنند.­
محققان دریافتند بیش از پنج هزار کودک کانادایی سه ساله که روزانه سه فنجان شیر غیر از شیر گاو می نوشند، به طور متوسط نیم اینچ کوتاه تر از کودکانی هستند که به همان میزان شیرگاو مصرف می کنند.

این مطالعه با حمایت دولت کانادا و بنیاد بیمارستان سنت میشل تورنتو انجام گرفته است.

دکتر جاناتان ماگیر و همکارانش می گویند غذای کودکان تنوع فراوانی دارد ولی میزان تاثیر انواع شیر، بیشتر از دیگر غذاها است.

ارین کوریگان متخصص تغذیه در بیمارستان نیکلاس میامی آمریکا نیز می گوید به جز شیر سویا، دیگر شیرهای غیر لبنی، تقریبا هیچ پروتئینی ندارند.

در گروه پنج هزار نفری کودکان مورد مطالعه که بین دو تا شش سال دارند، ۱۳ درصد به طور روزانه شیرهای غیر گاوی مصرف می کردند و ۹۲ درصد روزانه حتما شیر گاو نیز می خوردند.

محققان بر اساس این مطالعه به والدین پیشنهاد می کنند از شیرگاو در غذای روزانه کودکان استفاده کنند و آن را به دیگر شیرها از جمله شیر سویا ترجیح دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *