photo 2017 05 22 15 24 07

بانک شهر، عاملیت خلّاق نمایشگاه کتاب شهرآفتاب

تصور روز: هر کلانشهری نیاز به مجموعه نمایشگاهی دارد که در حد استانداردهای بین‌المللی میزبانی شایسته برای بازدیدکنندگان از نقاط مختلف دنیا باشد. شهرداری پایتخت تلاش کرده است تا نیاز کلانشهر تهران را در این زمینه، از طریق احداث مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب مرتفع سازد.

سی اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان مهم ترین رویداد فرهنگی کشور، امسال نیز در این مجموعه نمایشگاهی برگزار گردید. استقبال گسترده داخلی از یک سو، و حضور روسای ۱۴نمایشگاه خارجی؛ ملادن وسکوویچ وزیر فرهنگ صربستان؛ و همچنین حضور کشور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه، نشان از اعتبار این نمایشگاه در سطح داخلی و بین المللی دارد و ضرورت احداث چنین مجموعه ای گسترده ای را به نحو مناسبی توجیه می کند.
حضور گسترده ناشران داخلی و خارجی، در کنار استقبال میلیونی دانشجویان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب، نشان دهنده آن است، که این نمایشگاه جهت تدوام حیات خود، به حمایت یک بنگاه اقتصادی بزرگ نیازمند است. در دوسال گذشته، بانک شهر حمایت همه جانبه ای در خصوص اعطای تسهیلات به ناشران و همچنین ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی برای شرکت کنندگان نمایشگاه داشته است. رویکرد بانک شهر، از آغاز تا کنون، نشان دهنده تاکید بر پیگیری مسئولیت اجتماعی، همراه با تحقق اهداف اقتصادی بوده است. برعهده گرفتن عاملیت برگزاری دو سال پیاپی نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب، نشان از قدم نهادن این بانک در مسیر دستیابی به اهداف متصور شده می باشد.
برای آن که یک بنگاه اقتصادی در کنار عمل به مسئولیت های اجتماعی خود بتواند به سمت سودآوری گام بردارد، لازم است، ایده هایی بکر و متفاوت با سایر همتایان خود ارائه دهد. دانشجویان، به عنوان جامعه هدف در نمایشگاه تهران، طرفدار استفاده از تکنولوژی به روز و کارآمدی هستند، که به انجام یک عملکرد سرعت بخشد. استقبال چشم گیر قشر تحصیل کرده و جوان از اپلیکیشن هایی نظیر اسنپ و تپسی، خود نشان از نیاز جامعه به همراه شدن با موج تکونولوژی و سودآوری بالای آن دارد و قطعا در این مسیر پیروزی از آن بنگاهی¬ خواهد بود، که سریع تر جایگاه خود را در جامعه هدف تثبیت کند. نکته ای که گویی بانک شهر از آن برای یافتن یک بازار هدف به خوبی بهره جسته است.
کتاب یکی از مخارج خرد و جزئی انسان به شمار می آید، برای پرداخت چنین مخارجی روش های مختلفی وجود دارد. در سال های اخیر، بانک شهر در زمینه استفاده از تکنولوژی در پرداخت های خرد و جزئی، موفقیت چشمگیری کسب کرده است. یکی از این روش ها استفاده از کارت های هوشنمد است، که این بانک با همکاری شهرداری در مترو ها و بی آر تی ها ترویج داده است. روشی که در آن پرداخت توسط کارت فرد انجام می شود. بانک شهر، در زمینه فرهنگ سازی استفاده از کارت های هوشمند مترو و بی آرتی بسیار موفق عمل کرده است و این نشان از تاکید این بانک بر دورنمایی دارد که در آن بانک شهر، به عنوان پیشرو در صنعت بانکداری نوین کشور مطرح گردد. روش دیگر در چنین پرداخت های خردی، استفاده از تکنولوژی با عنوان ارتباط میدانی با بُرد کوتاه (NFC) است،که پرداخت در آن با استفاده از گوشی موبایل صورت می پذیرد. از این طریق تلفن هوشمند، جایگزین پول نقد و کارت های اعتباری‌ خواهد شد. با حمایت های بانک مرکزی و تلاش کارکنان نخبه بانک شهر، سرویس ارتباط میدانی با برد کوتاه، برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور و در نمایشگاه کتاب تهران راه اندازی شد. در این سرویس متقاضیان دارای گوشی‌های اندروید، به جای بن کارت فیزیکی از طریق موبایل اقدام به خرید کتاب می‌کنند.
بانک شهر، از این طریق، علاوه بر سرعت بخشیدن به عملیات پرداخت و صرفه جویی در مصرف کاغذ، قدم تاثیرگذاری در جلب حمایت جامعه هدف نمایشگاه کتاب که حالا دیگر، جامعه هدف بانک شهر نیز محسوب می شوند برداشته است و از این طریق، عملیات دریافت بن کتاب، که در سال های گذشته، یکی از دغدغه های مهم دانشجویان برای حضور در نمایشگاه کتاب بود، به فرصتی برای معرفی این بانک به عنوان یک برند موفق در صنعت بانکداری تبدیل شده است.
در دنیایی که کتاب های الکترونیک و صوتی به دلیل سهولتِ دسترسی، در حال اشباع بازار و جایگزین شدن با کتاب های چاپی هستند، بانک شهر، از طریق همگام کردن تکنولوژی، به مسئولیت اجتماعی خویش نیز به خوبی پرداخته است و گامی تاثیرگذار در رونق صنعت فرهنگ و نشر کشور برداشته است.
زینت نوفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *