آخرین آمار حذف شدگان از دریافت یارانه

تصویر روز: بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بود تا پایان امسال ۶ میلیون نفر از افراد پردرآمد از دریافت یارانه حذف شوند که این شمار به ۳ میلیون کاهش یافت.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار بود بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان امسال ۶ میلیون نفر از پردرآمدها از فهرست دریافت یارانه حذف شوند که برای حفظ حقوق مردم این تعداد به سه میلیون نفر کاهش یافت.

علی ربیعی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید برای رفاه حال ایرانیان شمار حذفی ها را به سه میلیون نفر تقلیل داد توضیح داد: این تصمیم با توجه به نقص های موجود در پایگاه اطلاعات و تکمیل نشدن داده های مربوط به این امر، گرفته شد تا به دلیل اشتباه های ناخواسته، حق هیچ کس تضییع نشود.

ربیعی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته یک میلیون و یکصد هزار کودک به جمعیت یارانه بگیرها اضافه شده است اظهار داشت: هیچ سندی دال بر اینکه قرار است ۱۵ میلیون نفر از جمعیت یارانه بگیرها حذف شوند، وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: متاسفانه برخی در زمان انتخابات می خواهند با طرح این موضوع نادرست، استفاده تبلیغاتی کنند. ربیعی تاکید کرد، به هیچ روی در زمان انتخابات نباید موضوع یارانه ها را ابزار تبلیغات قرار داد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

دولت بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مامور کرده بود امسال یارانه نقدی ۶ میلیون از افراد پُردرآمد را حذف کند که بر اساس اعلام آمار رسمی، تاکنون یارانه بیش از سه میلیون نفر حذف شده است. شبکه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *