139410111616215226826344

روز قدس روز وحدت امت اسلام است‌

تصویر روز: نائب رئیس مجلس نهم گفت: روز قدس روز وحدت امت اسلام، حیات مجدد ملت فلسطین و روز تقابل امت اسلام با نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار است.

به گزارش تسنیم از ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در سخنرانی روز قدس در مصلی نماز جمعه کرج، با اشاره به اینکه مردم کرج متدین و انقلابی هستند، اظهار داشت: روز قدس روز وحدت امت اسلام، حیات مجدد ملت فلسطین و روز تقابل امت اسلام با نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار است.

نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه امیدوارم نماز جمعه و روز قدس را در قدس گرامی داریم، افزود: خدا از اهل ایمان خواسته که اهل صبر باشند و آحاد امت اسلام، در همه امور فردی خویش اهل صبر باشید.

وی با اشاره به اینکه روزه ماه رمضان ‌تربیت‌کننده انسان صابر است، گفت: در مقام بندگی خدا باید صبر بیشتر شود و اطرافیان وی این امر را در او ببینند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ‌در کنار این صبر، کسانی هستند که صبر در شخصیت آن‌ها تجلی یافته است، ادامه داد: جامعه اسلامی با صبر فردی به قدرت دست نمی‌یابد و صبر جمعی است که آن‌را مقتدر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در پای صندوق‌های رای در صف ایستادید دنیا قدرت شما را می‌فهمد و جامعه شما را پیش می‌برد، بیان کرد: ۲ حوزه برای این صبر تعریف شده یکی اینکه در امت اسلام، کاستی‌های صبر فردی خود را با صبر جمعی جبران کنید و با هم همکاری داشته باشید.

نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه اگر در اسلام به نظام خانواده تاکید شده ‌به سبب این است که خانواده قدرت پیدا می‌کند، اضافه کرد: خانواده هرگز فرو نمی‌ریزد و اگر اسلام به صله رحم تاکید می‌کند به سبب این است که نباید خانواده تنها باشد و کسی از تنهایی رنج ببرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید در کنار هم باشد، بیان کرد: تفرقه‌ها سبب ضعف می‌شود و دفاع مقدس و انقلاب محصول صبر جمعی ملت ایران است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حوزه دیگر صبر ایستادگی در برابر دشمن است، افزود: جامعه اسلامی ایران، دشمن دارد و هیچ جامعه‌ای بدون دشمن نیست.

وی ادامه داد: یکی از تفکرات انحرافی در مقطعی از زمان این بود که ما تهدیدی نداریم، یعنی دشمن نداریم که این تفکر رنگ باخت و نخستین دشمن شیاطین هستند و امروز شیاطین قدرت‌های مسلط بر جهان هستند که جز به اهداف خود به چیز دیگر نمی‌اندیشند.

نایب رئیس مجلس نهم با اشاره به تصمیم عربستان برای جانشینی یک جوان آلوده به گناه، بیان کرد: این کار برای رسیدن به هدف خود آنها است. سیاستمداران اسلامی اشتباه می‌کنند اگر خیال کنند که استکبار آنها را قبول دارد، دشمن در جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار را هیچگاه قبول نمی‌کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه باید دشمن را شناخت و در برابر آن ایستاد، عنوان کرد: اهل ایمان و صبر باید در مقابل دشمن بایستد و صبر آنها بیشتر از دشمن باشد.

وی با بیان اینکه اقتدار، عظمت و قدرت دفاعی که امروز آمریکا و صهیونیست را در وحشت قرار داده ثمره ۸ سال ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس است، اضافه کرد: ایستادگی خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سبب ایستادگی امروز ملت ایران، لبنان، عراق و سوریه شده است.

نایب رئیس مجلس نهم با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور جدید و ناشی آمریکا که مسائل منطقه و جهان را نمی‌تواند تحلیل کند، اطلاع ندارد که دشمن در نیم قرن گذشته تمام ظرفیت‌های اقتصادی، رفاهی و رسانه‌ای را علیه ملت ایران به‌کار گرفته و نتوانسته در حرکت و اقتدار ملت ایران خدشه‌ای وارد کند، بیان کرد: او اظهار می‌کند به دنبال تغییر نظام ایران هستیم، نمی‌داند در چند دهه گذشته جریان انحراف در ایران را مدیریت کردند اما به سبب ایستادگی ملت شکست خوردند.

وی با بیان اینکه هرگز نباید دشمن را نادیده گرفت و دشمنان ایران و اسلام از منافع خود دست بر نمی‌دارند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب زمانی گفتند که عراق برای ایستادگی در برابر داعش باید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خود را تقویت کند و دشمن از همین ضعف‌ها استفاده کرد و جریان داعش تا ۲۰ کیلومتری بغداد آمد و یکپارچگی عراق و ایران سبب شد عراق از حلقوم آمریکا بیرون بیاید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه دنیا بداند ایران و عراق جدا نشدنی هستند، افزود: اینکه امروز فریاد مرگ بر اسرائیل می‌دهیم برای نمایش گذاشتن صبر جمعی در مقابل دشمن است. اگر رهبری می‌گویند روز قدس باید با عظمت برپا شود به سبب این است که روز قدس نماد صبر جمعی امت اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است. یکی از مهمترین پیامدهای جمهوری اسلامی، بسیج امت اسلام در مقابل دشمن است.

نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه امت اسلام باید غده سرطانی رژیم صهیونیستی را بردارد تا از منافع خود پاسداری کند، ادامه داد: ملت ایران در برابر دشمن می‌ایستد. امروز مهمترین عامل اقتدار سیاسی ملت ایران، تقابل نظام با آمریکا و نظام سلطه است، اگر این قدرت را نداشتیم نمی‌توانستیم حرکت کنیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه این قدرت امروز متعلق به عراق، سوریه و یمن است و ایران تنها نیست، اضافه کرد: صهیونیست‌ها قبل از نگرانی از موشک‌های ما از قدرت حزب‌الله لبنان، سوریه و عراق نگرانند که از اقتدار خلق شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران به ام‌القرای امت اسلام تبدیل شده است، عنوان کرد: این امر به سبب اندیشه انقلابی امام راحل و مقام معظم رهبری است.

نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی در سرعت بالا است و پشتوانه آن در دانشگاه‌هاست، ادامه داد: دانش این قدرت را به ایران داده و به همین سبب رهبری به افزایش دانش در کشور تاکید دارند. اگر در این حوزه سستی رخ دهد آغاز افول قدرت است، مهمترین عامل اقتدار پیوند امت با رهبری صالح است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه این پیوند انقلاب را آفرید و ایران را در این جایگاه از اقتدار قرار داده است، خاطرنشان کرد: رابطه بین افراد جامعه با یکدیگر برای این است که مردم به یکدیگر رحم داشته باشند. رابطه‌ی دیگر، داشتن یک نیروی نظامی و قوی و مدافع است که امروز باید در این جایگاه حرکت کنیم. آینده از آنِ ملتی است که در این مسیر حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *