ZAKAT

البرزی‌ ها ۲۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

 تصویر روز: مدیرکل کمیته امداد استان البرز از پرداخت ۲۲ میلیارد ریال زکات توسط شهروندان البرزی طی ده ماهه گذشته خبر داد.

علی سالارکیا در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده در بخش زکات صرف امور محرومان می‌شود، گفت: ارائه خدمات عمرانی عام‌المنفعه در روستاها نیز سهمی ۴۰ درصدی از زکات را به خود اختصاص داده‌اند .

وی بابیان اینکه ستاد زکات استان به ریاست امام‌جمعه، دبیری کمیته امداد و عضویت چند تن از مسئولان فعالیت می‌کند، افراد: در حال حاضر بیش از پنج هزار کشاورز، دامدار و سایر افراد نیکوکار شاغل در اصناف مختلف با حوزه زکات کمیته امداد در البرز همکاری می‌کنند .

سالارکیا تصریح کرد: طی ده‌ماهه امسال، مودیان زکات استان البرز درمجموع رقمی معادل ۲۲ میلیارد ریال از کشاورزان و دامداران برای زکات گندم، گوسفند، گاو و بز به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز همچنین گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده و به همت مسئولان و خیران اولین خانه زکات را در بخش کوهسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ را افتتاح کرده‌ایم تا در آینده ضمن گسترش و افتتاح چنین مراکزی شاهد رشد و نهادینه شدن فرهنگ زکات در این استان باشیم .

وی پرداخت زکات را یکی از واجبات دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در شرایط کنونی باید به‌عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی موردتوجه قرار گیرد، زکات است .

سالارکیا خاطرنشان کرد: این نهاد باهدف احیاء سنت و واجب الهی پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمانان و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می‌کند .

وی تأکید کرد: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیون، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست‌های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت‌های مختلف ازجمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این استان انجام‌شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *