bank tejarat

تضمین اوراق صکوک سایپایدک توسط بانک تجارت

تصویر روز: اوراق صکوک اجاره شرکت بازرگانی سایپایدک با وجود مهلت سه روزه ، در روز نخست پذیره نویسی ، معامله شد .

به گزارش روابط عمومی ، علیرضاحاجعلی یازدهم تیرماه در گفت و گویی با اشاره به مشارکت بانک تجارت در تامین مالی سرمایه درگردش شرکت بازرگانی سایپا یدک گفت : بانک تجارت تضمین صددرصد اصل و سود اوراق صکوک اجاره سایپایدک را به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال به عهده گرفت .

وی با تاکید براینکه صکوک یکی از ابزارهای مالی موفق در کشورهای اسلامی است افزود : اوراق صکوک سایپایدک ، ۴ ساله بانرخ سود ۱۸ درصد است که پرداخت آن در دوره سه ماهه انجام می شود . پذیره نویسی این اوراق با نام ، به قیمت هر برگ یک میلیون ریال و بدون محدودیت از روز شنبه دهم تیرماه آغاز و در همان ساعت های ابتدایی عرضه، با استقبال فعالان بازاربدهی بورس تهران ، به پایان رسید .
معاون مدیرعامل با بیان اینکه مذاکرات موثری از سوی معاونت امور مالی و پشتیبانی بانک و شرکت بازرگانی سایپایدک جهت افزایش درآمد بانک از محل انتشار این اوراق صورت گرفت اضافه کرد : این مذاکرات سبب شد که در انعقاد قرارداد رقم کارمزد ضمانتی بانک از رقم ۰٫۷۵ درصد به ۰٫۸۶ درصد افزایش پیدا کند .
در سالهای اخیر استفاده از ابزارهای بانکداری اسلامی مانند صکوک درکشورهای اسلامی رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر پس از مالزی که کشور پیشرو در استفاده از این ابزار محسوب می شود . موسسات مالی و اعتباری کشورهایی چون بحرین ، قطر ،امارات متحده عربی ، انگلستان و آلمان این روش را جایگزین روش های پیشین مانند اوراق مشارکت کردند. از مهمترین مزایای صکوک موضوع مالکیت دارایی است در حالیکه اوراق مشارکت فقط حاکی از تعهد بدهی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *