998960 ime

قول مدیرعامل توتال به زنگنه

تصویر روز: مدیرعامل توتال گفت: به وزیر نفت ایران قول داده ام که بیش از ۵۰ درصد تامین کالای فاز ۱۱ پارس جنوبی به شرکت‌های ایرانی اعطا خواهد شد.

 پاتریک پویان در آیین امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم ایرانی-فرانسوی-چینی توتال، شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و پتروپارس اظهار کرد: می توانم بگویم امروز برای ما در شرکت توتال یک روز تاریخی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این‌که این یک افتخار بزرگ برای من به عنوان مدیرعامل توتال است که در این مراسم شرکت کنم، ادامه داد: از آقای زنگنه به دلیل خوشامدگویی گرم ایشان در ایران تشکر می کنم.

مدیرعامل توتال گفت: من می دانم که مردم ایران اهمیت زیادی به تاریخ می دهند و تاریخ همچنین نشانه ای از وفاداری است، همچنین مطلع هستم که همه شما می دانید فعالیت‌های توتال در ایران تاریخی طولانی دارد و ما سال‌ها با شرکت ملی نفت ایران در پروژه‌های نفت و گاز مشارکت داشته ایم.

به گفته پویان، توتال نخستین شرکت بین المللی بود که در سال ۱۹۹۵ میلادی به ایران آمد و برای توسعه میدان سیری قرارداد امضا کرد و همچنین با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی همکاری کردیم.

وی تصریح کرد: اکنون هم پس از لغو تحریم‌ها نخستین شرکت بین المللی هستیم که به ایران برمی گردیم و این مایه خوشحالی و افتخار است که برای امضای نخستین قرارداد در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی به این کشور آمده ایم.

پویان از تعهد همه گروها در شرکت ملی نفت ایران، شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و پتروپارس تشکر کرد و افزود: روحیه پیش تازی یکی از پنج شعار اصلی توتال است و بله اکنون می توانم بگویم که توتال دوباره یک شرکت پیشتاز در ایران است.

وی یادآوری کرد: نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۴ که با آقای زنگنه در وین دیدار کردم به من گفت که آیا به یاد دارید که توتال باید یک شرکت پیشتاز در ایران باشد؛ اکنون می توانم بگویم که به حرف شما گوش دادم و افتخار دارم که همانند مدیر پیشین خود «کریستوف دومارژری» حضور در تاریخ ایران را ادامه دهم.

مدیرعامل توتال با بیان این‌که ما اعتقاد داریم که الگوی جدید قراردادهای نفتی به طور متقابل برای شرکت ملی نفت، توتال، سی ان پی سی آی و پتروپارس و همچنین برای اقتصاد ایران سودآور خواهد بود، تاکید کرد: این قرارداد همچنین به ارتقای روابط میان ایران، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک می‌کند.

پویان ادامه داد: الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران دو ویژگی دارد که ما را متقاعد می‌کند که برای اقتصاد ایران سودآور است؛ نخست این یک قرارداد ۲۰ ساله است، ما ۲۰ سال در ایران خواهیم بود دو این یک تعهد بلند مدت است.

وی با تاکید بر این‌که می توانم به شما تضمین دهم که توتال برای ۲۰ سال و بیشتر به کشور شما متعهد خواهد بود، افزود: دوم اینکه در این قرارداد، رهبری کنسرسیوم و مدیریت پروژه با توتال است که این برای حداکثر کردن تولید مفید است؛ زیرا دقیقا چیزی است که یک شرکت بزرگ نفت و گاز همچون توتال باید آن را برای کشورها محقق کند.

مدیرعامل توتال گفت: بنابراین از آقای زنگنه برای اعتمادش تشکر می کنم و بر تعهدمان برای انتقال تخصص تاکید می کنم و همچنین تشکر خود را به شریکان ما سی ان پی سی آی و پتروپارس اعلام می‌کنم.

به گفته پویان، این پروژه نه تنها به دلیل عرضه گاز، به اقتصاد این کشور کمک می کند، بلکه همچنین به توسعه توانایی‌های تولیدی ایران یاری می‌رساند.

وی همچنین تاکید کرد: بی گمان توتال از پیمانکاران ایرانی استفاده خواهد کرد و سرانجام توسعه صنعت نفت و گاز به کل اقتصاد ایران کمک می‌کند.

پویان گفت: من به وزیر قول دادم که بیش از ۵۰ درصد تامین کالای فاز ۱۱ پارس جنوبی به شرکت‌های ایرانی اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این یک سفر دشوار بوده است؛ نخستین باری نیست که من به ایران می آیم و آخرین بار هم نخواهد بود، من در طول اجرای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی دوباره به ایران سفر خواهم کرد.

به گزارش ایسنا ، مدیرعامل توتال تاکید کرد: یک دلیل دیگر هم وجود دارد، زیرا توسعه فاز ۱۱ نخستین مورد از قراردادهای بسیاری است که مطمئن هستم برای امضای آنها به کشور زیبای ایران باز خواهم گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *