miveh

اروپا خواهان محصولات کشاورزی ایران

تصویر روز: رئیس کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان، در حاشیه اجلاس بین المللی فائو در رم، پیشرفت های کشاورزی ایران را چشمگیر خواند و از سفر آتی هیئتی عالی رتبه از اتحادیه اروپا به ایران خبر داد.
به گزارش  شبکه خبر، «فیل هوگان» گفت: در ماه نوامبر آینده یک هیئت بلند پایه اتحادیه اروپا به ایران سفر خواهد کرد تا همکاری های دو جانبه را در بخش کشاورزی به صورت عملی گسترش یابد.

وی افزود: این سفر نماد اراده و عزم سیاسی اتحادیه اروپا برای توسعه روابط با ایران در بخش کشاورزی است و نظام تحقیقات کشاورزی ایران که پیشرفت های خوبی داشته است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ از حمایت مالی اتحادیه اروپا برخوردار خواهد شد.
هوگان گفت: از ایران برای مشارکت در برنامه حفظ نباتات اتحادیه اروپا دعوت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز در این دیدار از ایجاد فصل جدید در روابط ایران و اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی،استقبال کرد و گفت: توسعه صادرات و بازاریابی و ارتقاء جایگاه محصولات کشاورزی ایران در بازار اتحادیه اروپا، از اهداف مهم این همکاری ها است.

«محمودحجتی» تاکید کرد: با توجه به تنوع بالای اقلیمی و بیولوژیکی ایران، همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا برای تکمیل زنجیره عرضه گیاهان دارویی با هدف تامین نیازهای کشورهای اروپایی از اولویت های این همکاری ها است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در دو سال گذشته کارهای مشترک خوبی با اتحادیه اروپا در زمینه تبادل ژرم پلاسم و مواد ژنتیکی گیاهی و دامی، بذر، سموم باکیفیت و ماشین آلات صورت گرفته است که در افزایش عملکرد محصولات نقش بسزایی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *