bourse.1

بازار سرمایه در هفته ای که گذشت

تصویر روز: بالاخره بعد از مدت ها رکود در بازار سرمایه، این بازار این هفته را با روندی مثبت طی کرد.

به گزارش شبکه خبر، حاجی کرم کارگزار بورس در این خصوص گفت: این هفته شاهد جو مثبتی در بازار و اکثر صنایع به خصوص پالایشی ها، فولادی ها، معدنی ها، خودرویی ها، سیمانی ها، رایانه ای ها و سایر گروه ها بودیم.

افزایش قیمت جهانی نفت، سنگ آهن و گران شدن سیمان هم از مواردی بود که نقدینگی تازه ای را به بازار وارد کرد.

اردستانی کارگزار بورس گفت: اتفاق اصلی که ما در هفته گذشته داشتیم مربوط به صنعت پالایشگاهی بود که در سه ماهه چهارم سال ۹۵ مبلغ فروششان از طرف شرکت پالایش و پخش اعلام شده بود که تعدیل های خوبی داشتند و اکثر نمادها بسته شد، این اتفاق بسیار خوبی برای گروه پالایشی ها بود.

باوجود اتفاقات خوب بازار در این هفته نماد بانک بزرگی چون صادرات همچنان بسته است.

شیخی کارشناس بورس گفت: هنوز اطلاعات لازمی که سازمان و سرمایه گذاران منتظر دریافتش هستند، از طرف بانک صادرات به بازار اعلام نشده و به محض اینکه این اطلاعات به بازار اعلام شود ظرف ۲۴ ساعت نماد بانک صادرات باز می شود.

سازمان بورس در جهت حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین حمایت از طرح های دانش بنیان تفاهم نامه ای با دانشگاه تهران امضاء کرد.

محمدی رئیس سازمان بورس گفت: در حوزه شرکت های دانش بنیان نقش پارک های فناوری در بازار سرمایه از طرف دانشگاهی چون دانشگاه تهران بسیار قوی است و به همین دلیل با این دانشگاه تفاهماتی داشتیم تا بتوانیم ایده های این دانشگاه را به تجاری سازی برسانیم.

شاخص بورس با ایستادن بر روی رقم ۷۹ هزار و ۵۱۰ واحد در این هفته به کار خود پایان داد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی مجامع شرکت ها و همچنین ورود نقدینگی تازه به بازار سرمایه، کارشناسان به روزهای روشن این بازار طی هفته های آینده امیدوار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *