talaforoshi

طرح جدید مالیاتی برای طلافروشان

تصویر روز: رییس اتحادیه طلا و جواهر از ارایه لایحه‌ای توسط دولت به مجلس و پیشنهاد اخذ مالیات بر ارزش افزوده با نرخ سه درصد از طلافروشان خبرداد.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای از ارایه لایحه‌ای توسط دولت به مجلس و پیشنهاد اخذ مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۳ درصد از طلافروشان خبرداد و گفت: البته مالیات بر ارزش افزوده با درج شدن آن در فاکتور از خریداران و نه از طلافروشان دریافت خواهد شد که البته اجرای این برنامه پس از بررسی و تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان خواهد بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد:‌ مساله اصلی که در حال حاضر درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده از طلافروشان مطرح است به این موضوع بر می‌گردد.

وی اظهارداشت: طلافروشان اعتقاد دارند که این مالیات ۳ درصدی ارزش افزوده باید از اجرت فروش طلا و نه از اصل طلا دریافت شود زیرا اصل طلا به عنوان سرمایه محسوب می شود و این پیشنهاد را مطرح کرده اند که البته اتحادیه طلا و جواهر از این پیشنهاد حمایت می کند زیرا پیشنهادی علمی است و مالیات نباید از اصل طلا دریافت شود.

کشتی آرای با اشاره به اینکه بحثی که در حال حاضر توسط مجلس مطرح است و مورد بررسی قرار می گیرد فقط مختص مالیات طلافروشان نیست بلکه قرار است نرخ مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث قرار گیرد، عنوان کرد: یک مالیات جنبه عام دارد که مالیات بر درآمد است و شامل همه مشاغل می شود و برای همه یکسان است و براساس جدولی محاسبه می شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: یک مالیات نیز مالیات بر ارزش افزوده است که در مجلس در حال بررسی است، زیرا طی چندسالی که از اجرای این طرح می گذرد به صورت آزمایشی بوده و قرار است به صورت قانونی دائمی درآید و بنابراین در مجلس برای همین منطور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمام دنیا امری معمول و مرسوم است، عنوان کرد: برای برخی از کالاها باید نرخ خاص در نظر گرفته شود مثلا بنزین و دخانیات نرخ مالیات بر ارزش افزوده خاصی دارند بر این اساس قرار است که نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا فروشان نیز مورد بررسی قرار گیرد و یک نرخ خاص برای آن اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *