32470727

افتتاح فاز دوم باغ پرندگان ؛ هفته اول شهریور

تصویر روز: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همه کارهای قانونی و هماهنگی با محیط زیست در خصوص باغ پرندگان انجام شده و این باغ هفته اول شهریور ماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد ۱۲ ساله شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری برگزار شد با بیان اینکه سازمان بوستان‌های شهرداری تهران از سال ۸۴ تاکنون تعداد باغ‌های تهران را از ۱۱۹۲باغ به ۲۲۱۲ بوستان رسانده است اظهار داشت: در این دوازده سال ۱۲۲۰ بوستان به بوستان‌های شهر تهران اضافه شده است.

وی با اشاره به مساحت بوستان های احداث شده در شهر تهران افزود: تا سال ۸۴ مساحت بوستان‌های تهران ۳۰۵۵ هکتار بوده که در این دوازده سال این مساحت به ۵هزار و ۶۴۵ هکتار رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به مساحت فضای درون شهری شهر تهران اشاره کرد وگفت: تا سال ۸۴ مساحت فضای سبز درون شهری تهران ۷۸۷۸ بوده و هم اکنون این میزان به ۱۳ هزار و ۷۹۵هکتار افزایش یافته است.

یزدانی به سرانه فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و افزود: تا سال ۸۴ میزان سرانه فضای سبز ۹ متر مربع بوده و هم اکنون ۱۶٫۴۹ هکتار رسیده که به گونه ای که هم اکنون از برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران جلوتر هستیم.

وی با اشاره به توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران تصریح کرد: تا سال ۸۴ کمربند سبز پیرامون شهر تهران ۲۲هزار هکتار بوده که هم اکنون به بیش از ۳۹ هزار هکتار رسیده اگرچه باید تا پایان برنامه ۵ ساله دوم شهرداری به ۵۰ هزار هکتار افزایش دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تا سال ۸۴ تنها ۶ باغ تملک و به باغ و بوستان عمومی تبدیل شده بود یادآور شد: در حال حاضر ۷۶ باغ توسط شهرداری تهران خریداری و به پارک عمومی تبدیل شده است.

یزدانی به برنامه‌های سازمان زیباسازی شهر تهران در دوازده سال گذشته اشاره کرد و گفت: بهسازی و ساماندهی میادین شهری تا سال ۸۴ ، ۵۰ مورد بوده اما هم اکنون این رقم به ۱۶۳ میدان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه احداث و به‌سازی پیاده‌راه‌های شهر تهران تا سال ۸۴، ۵ هزار متر مربع بوده است تاکید کرد: در حال حاضر احداث و به‌سازی پیاده‌راه‌های شهر تهران به ۲۱۵ هزار متر افزایش یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ارتقا فضاهایی با هویت تاریخی تا سال ۸۴، ۴ مورد بوده است تصریح کرد: هم اکنون ارتقا کیفی فضاهایی با هویت تاریخی به ۷۰ مورد رسیده است.

یزدانی با اشاره به اینکه مبلمان شهری تا سال ۸۴، ۷ هزار و ۳۱۲ مورد بوده است یادآور شد: در حال حاضر این رقم به ۲۶ هزار و ۹۹۳ مورد افزایش یافته است.

وی به پروژه‌های سازمان میادین و تره‌بار اشاره کرد و گفت: تا سال ۸۴ تنها ۶۹ بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران وجود داشت اما هم اکنون به ۲۴۲ بازار افزایش یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به توسعه ایستگاه‌های آتشنشانی از سال ۸۴ تا کنون اشاره کرد: تا سال ۸۴ تنها ۷۲ ایستگاه آتشنشانی داشتیم اما هم اکنون تعداد ایستگاه های اتشنشانی به ۱۲۹ ایستگاه افزایش یافته است.

یزدانی با بیان اینکه فاز دوم باغ پرندگان هفته اول شهریور به صورت رسمی افتتاح می‌شود گفت: همه کارهای قانونی برای افتتاح این باغ انجام شده همچنین هماهنگی لازم با محیط زیست صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *