محاکمه مامور ارمنستانی برای اخاذی از یک ایرانی

تصویر روز: رشوه گیری ۵۲۰ دلاری یک مامور پلیس راه ارمنستان از گردشگر ایرانی به بهانه گزارش نکردن تخلف رانندگی سبب پیگیری قضایی برای بررسی این مساله و بازداشت متخلف شده است.

سایت «مامول نیوز ای ام» ارمنستان روز سه شنبه خبر از بررسی این مساله برای مجازات مامور رشوه گیر و برخورد با همکار وی که موضوع را به مسئولان مربوط گزارش نکرده است، خبر داد.

بنا به اعلام این رسانه، پرونده کیفری این اخاذی بنا به درخواست ف. ه شهروند ایرانی در سرویس بازپرسی ویژه ارمنستان تشکیل شده است.

برپایه اطلاعات اعلام شده، یک مأمور پلیس راه ارمنستان ۲۷ اگوست (پنجم شهریور) در راه آجاریان ایروان پایتخت ارمنستان خودرو شهروند ایرانی را متوقف کرده و سپس خواستار دریافت پول شده تا برای ثبت تخلف ادعایی رانندگی پس از خوردن مشروبات الکلی، بازداشت ۱۲ روزه راننده و توقیف خودرو اقدام نکند.

مامور ارمنستانی که در نتیجه تحقیقات اولیه بازداشت شده، برای این کار ۴۰۰ دلار و ۶۰ هزار درام (۱۲۰ دلار) رشوه درخواست و دریافت کرده است.

سایت مامول نیوز ای ام در پایان افزوده است: در نتیجه تحقیقات انجام شده، مشخص شده که مأمور ارشد همراه نیز از واقعه مطلع بوده، اما به دلیل منافع پنهانکاری کرده و از گزارش و بازخواست همکار رشوه گیر خودداری ورزیده است.

به گزارش ایرنا ارمنستان همسایه شمالی ایران به دلیل برقراری لغو نظام روادید گردشگری یکی از مقاصد مورد توجه ایرانیان برای سفر است و دولت این کشور توجه ویژه ای برای گسترش این صنعت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *