ardoghan 1

اردوغان: روابط ما با ایران بسیار نزدیک است

تصویر روز: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روابط آنکارا و تهران را بسیار حساس دانست و گفت: این روابط دوجانبه نزدیک را نمی توان در چارچوب حقوقی متعارف تبیین کرد.

اردوغان روز جمعه پیش از سفر به قزاقستان و در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما بخش مهمی از نیاز گاز طبیعی و نیز مقداری از نیاز خود به نفت را از ایران تامین می کنیم و این حساسیت در روابط دو طرف را بارها به دولت گذشته و کنونی آمریکا هم گفته ایم.

وی اقدامات آمریکا در صدور کیفرخواست علیه برخی مقامات سابق سیاسی و بانکی ترکیه به خاطر همکاری با ایران را سیاسی خواند و اظهار کرد: امیدوارم فرصت بررسی این موضوع در سفر به آمریکا را داشته باشم.

وی با بیان این که ‘در پشت صحنه این اقدام آمریکا بوی بسیار بدی به مشام می‌رسد’ ، اضافه کرد: موارد مرتبط با رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه و حالک بانک ترکیه و صدور کیفرخواست علیه محافظانم را نیز در همین راستا می توان دانست.

به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: این گونه اقدامات ناتوانی دولت آمریکا را نشان می‌دهد و این موارد به آمریکایی ها گفته شده و آمریکا شاید یک کشور بزرگ باشد، اما کشور عادل بودن چیز دیگری است چرا که برای عادل بودن باید در نظام حقوقی کشور عدالت برقرار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *