888888888888888888888

لزوم فرهنگ سازی برای ازدواج و تحکیم خانواده

تصویر روز : هم زمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم ، همایش بزرگ ازدواج و تحکیم خانواده با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آموزش قوانین طلایی تحکیم خانواده در تبریز ، پایتخت گردشگری جهان اسلام  برگزار شد.

تصویر روز : هم زمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم ، همایش بزرگ ازدواج و تحکیم خانواده با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آموزش قوانین طلایی تحکیم خانواده در تبریز ، پایتخت گردشگری جهان اسلام  برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه همایش ، دکتر فاطمه آذرتاش سخنران و دبیر علمی مراسم با اعلام خبر فوق افزود : این همایش به همت سازمان هلال  احمر ، بهزیستی و مرکز پژوهشی توسعه پایدار تاو در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین سیاست های کلی خانواده با هدف توانمندسازی جوانان برای ازدواج آسان  و ارتقاء سطح آموزش و مهارت های خانوادگی در حفظ و تحیکم بنیان خانواده برگزار شد.

دکتر آذرتاش افزود: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و ازدواج ، پیوندی است آسمانی بین دو انسان که دارای ابعاد عاطفی ، اخلاقی ، جسمی ، جنسی ، عقلانی و اعتقادی می باشد و ازدواج موفق هسته اصلی خانواده سالم را تشکیل می دهد. این در حالیست که  با افزایش سطح آگاهی جوانان و خانواده ها و همچنین آموزش و فرهنگ سازی برای بهبود مسایل اجتماعی ، باید جامعه را به سمت و سویی سوق داد که شرایط ازدواج برای جوانان آسان شود تا عدم آگاهی و آموزش لازم ،  به عنوان مانعی در مسیر ازدواج آنان قرار نگیرد.

دبیر علمی همایش ادامه داد: حضور جمعیت جوان سالم و با نشاط در چنین رویدادهایی منجر به فرهنگ سازی ،افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی و عامل افزایش تولید، سرمایه و همچنین باعث ارتقاء سطح آموزش، بهداشت و اشتغال جوانان می شود که نقشی بسزایی در تقویت بنیان خانواده خواهد داشت.

photo 2017 09 08 22 03 09

همچنین دکتر سید مازیار میر سخنران همایش گفت : افزایش سطح آگاهی نسبت به قوانین طلایی ارتباطات موثر کلامی و غیر کلامی در قالب فنون مذاکرات و زبان بدن ، یکی از مم ترین موئلفه های تحکیم روابط زوجین در تعالی خانواده است که با آموزش و تقویت تکنیک های مذاکره و زبان بدن می توان به بالندگی و اعتلای کانون خانواده و در نتیجه اقتدار ایران اسلامی کمک کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *