عرضه مستقیم میوه در ۳۶۰۰ جایگاه

تصویر روز: رئیس سازمان تعاون روستایی گفت :عرضه مستقیم میوه در تهران در ۲۱۰ جایگاه تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۹ اسفند ادامه دارد.

صفایی رئیس سازمان تعاون روستایی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمابا اشاره به عرضه مستقیم میوه در ۳۶۰۰ جایگاه در سطح کشور گفت: عرضه مستقیم میوه در تهران در ۲۱۰ جایگاه از ۲۰ اسفند آغاز شده است و تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۹ اسفند ادامه دارد.

صفایی افزود: روز اول و دوم فروردین میادین میوه و تره بار تعطیل است اما دوباره توزیع مستقیم میوه از روز سوم فروردین آغاز می شود و تا پایان پانزدهم فروردین ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: توزیع میوه در شهرستانها با توجه به گسترش تقاضا از بیست و چهارم اسفند آغاز می شود.

صفایی افزود: از امروز اگر احساس شود که ۲۱۰ جایگاه تجهیز شده در سطح استان تهران برای ارائه خدمات به شهروندان کم است با کمک صنف میوه و تره بار در سطح شهر تهران ۱۰۰ نقطه دیگر آماده می شود.

صفایی با اشاره به اینکه قیمت ها برای مصرف کنندگان در سطح شهر مناسب است، گفت: به دلیل نگرانی که سال گذشته پیش آمده بود میزان ذخیره میوه را به بیش از ۴۳ هزار تن پرتقال و نزدیک ۱۹ هزار تن سیب رساندیم تا مشکلی برای مصرف کنندگان پیش نیاید.

وی ادامه داد: عرضه مستقیم فقط برای سیب و پرتقال است و در تعدادی از استانهای مرکزی و جنوبی کشور پرتقال والنسیا به جای پرتقال تامسون عرضه می شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه امسال نهمین تجربه تنظیم بازار شب عید را داریم، گفت: در سال های گذشته معمولاً سیب و پرتقال را در مکان هایی که خریده بودیم ذخیره می کردیم ولی امسال از پانزدهم بهمن یعنی ۴۰ روز به شروع توزیع، تمام میوه هایی را که سفارش داده بودیم به سردخانه های مقصد منتقل کردیم تا مشکل حمل و نقل نداشته باشیم.

صفایی در خصوص قیمت ها در میادین میوه و تره بار گفت: ستاد تنظیم بازار کشور به کارگروه تنظیم بازار استانها اجازه داده تا قیمت میوه عرضه شده در قالب طرح تنظیم بازار شب عید بین پنج تا ۱۵ درصد پایین تر از قیمت خرده فروشی در سطح شهرستانها باشد.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با ناظرانی که در جایگاه ها حضور دارند روزانه بازار را رصد و قیمت ها را تعدیل و اعلام می کند.
صفایی گفت: با حضور ناظر در جایگاه ها امکان هر گونه تخلف گرفته شده و در صورت مشاهده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *