hojati.vazir

حجتی: مشکلات بانکی از جانب اروپاست نه ایران

تصویر روز: وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات کنسرسیوم کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا گفت: دستگاه‌های دولتی و تجار ما برای تجارت با اروپا رنج می‌برند اما این مشکل از طرف شماست و از طرف ما نیست.

به گزارش تسنیم، محمود حجتی امروز در دیدار با هیئت بلندپایه اتحادیه اروپا در محل وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات کنسرسیوم کشاورزی اتحادیه اروپا تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی و تجار ایرانی برای تجارت با کشورهای اروپایی رنج می‌برند و برخلاف اظهارات شما مشکل از طرف ما نیست بلکه مشکلات بانکی ایجاد شده از طرف شماست.

وی افزود: ایران آمادگی همکاریهای مشترک برای تحقیق، توسعه و بهره‌وری از علوم کشاورزی و انجام حمایتهای لازم در این زمینه را دارد و استقبال می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از اتحادیه اروپا به خاطر استقبال از محصولات کشاورزی ایران تقدیر به عمل می‌آید و امیدواریم مسائلی را که پیش روی توسعه صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد برداشته شود.

حجتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در واکنش به مشکلات بهداشتی پسته‌های صادراتی ایران گفت: شما مسائلی را در رابطه با صادرات پسته ایران مطرح کردید که ما نیز آن را قبول داریم اما در سالهای گذشته پیشرفتهای خوبی داشته و محصول برگشتی ایران سال به سال کمتر می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده مشکلات برگشت خوردن محصولات کشاورزی ایران به صفر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *