sam6 1

نمره ۲۰ “سام سرویس” در انجام مسئولیت های اجتماعی

تصویر روز: ( حمید طلیمی ) امروزه مسئولیت اجتماعی یا اخلاق کسب و کار به یکی از ارکان اصلی شرکتها و سازمان ها تبدیل شده و آنان تلاش می کنند با اجرای برنامه ها و طرح هایی نوآورانه در این حوزه ، به تعهدات خود در جامعه عمل کنند.

طی سالهای اخیر مطالبه مردم از سازمان ها برای « مسئولانه عمل کردن » موجب شده تا این مراکز در مقابل جامعه ای که در آن مشغول فعالیت هستند احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند . بر خلاف نگاه سنتی به موضوع تجارت ، شرکت ها دیگر نباید خود را صرفا در مقابل سهامداران شان مسئول بدانند لذا انتظار میرود سازمان ها علاوه بر انتظارات کارکنان و سهامداران، به خواسته های مشروع جامعه نیز توجه کنند.

بدیهی است تا زمانی که سازمان های فعال، به مسائل جامعه نیز همانند اهداف سازمانی خود بنگرند و فعالیت های داوطلبانه و موثری انجام دهند ، بسیاری از مشکلات آنها مرتفع شده و جامعه‌ای سالم و آرام خواهیم داشت.

مشارکت در فعالیت های اجتماعی ابعاد گوناگونی دارد که شیوه اجرای آن متناسب با شرایط و نیازهای جامعه نیز تغییر می کند.

“سامسونگ” و “سام سرویس” از جمله شرکتهای فعال در کشور هستند که طی سالهای گذشته همواره در خصوص فعالیت های اجتماعی کارنامه قابل قبولی از خود بجای گذاشته اند. در حادثه ناگوار زلزله اخیر در غرب کشور این دو شرکت نیز همگام با سایر دستگاهها و سازمانها ضمن ارسال بسته‌های کمکی موردنیاز در اقدامی جالب با ارسال چند ده دستگاه ماشین لباسشویی به این مناطق به کمک آسیب دیدگان منطقه شتافتند.

حرکت جالب این دو شرکت با تیتر ” اقدام جالب شرکت سامسونگ در ارسال ماشین لباس‌شویی به مناطق زلزله‌زده” در  رسانه های خبری منتشر شد. این خبر همچنین بازتاب گسترده در بین کاربران فضای مجازی داشت.

در خبر رسانه های داخلی آمده بود: اقدام شرکت سام سرویس از این جهت جالب توجه است که در پس از زلزله یکی از مشکلات زلزله زدگان، رعایت مسائل بهداشتی است و معمولا مشکلات بهداشتی باعث شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود.

قطعا زلزله زدگان در شرایط سختی که در آن قرار دارند اگر امکان شست‌‌وشوی آسان لباس را داشته باشند ، بخشی از مشکلات بهداشتی شان برطرف می‌شود. از این رو می‌توان اقدام این شرکت را حرکتی نو و موثر دانست.

گفتنی است شرکت سامسونگ با ارسال ماشین لباسشویی های ظرفیت بالا که تمامی آنها در داخل کشور تولید شده اند به کمک هموطنان غرب کشور شتافت. تنها در شهر سرپل ذهاب ماشین های لباسشویی نصب شده ظرفیت شستشو و خشک کردن روزانه حدود ۵ تن از لباس های هموطنان آسیب دیده را فراهم نموده اند.

در این روش ابتدا لباس ها توسط کارکنان “سام سرویس” مستقر در این مراکز دریافت و پس از شستشو مجددا لباس های تمیز به افراد تحویل می شود. گفتنی است این اقدام شرکت سامسونگ نیز با استقبال روبرو شده است. همچنین طی مدت زمان آغاز این طرح شحصیت ها و گروههای مختلفی از این مرکز بازدید کرده اند.

بدون شک اقدام اخیر “سامسونگ و سام سرویس” تنها قطره ای از دریای همدلی ، همیاری و کمک های مردم با غیرت کشورمان و همچنین سایر دستگاهها ، سارمانها و ارگان ها به مناطق آسیب دیده است. لذا برخود واجب میدانیم از تمامی این عزیزان که به هر شکل در این امر خیر مشارکت داشته اند صمیمانه قدردانی نموده و به همه آنان خداقوتی جانانه عرض نماییم.

تصاویری که مشاهده می کنید ، مربوط به مراکز اجرای طرح ابتکاری و جالب “سام سرویس” در منطقه زلزله زده سر پل ذهاب است.

sam3

sam4

sam6

sam5

sam 1 1

 

sam2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *