moazemi.5

دفاع معاون وزیر صنعت از قرارداد رنو

تصویر روز: معاون وزیر صنعت تاکید کرد که قرارداد رنو هیچ‌گونه ابهامی ندارد.

 منصور معظمی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران با اشاره به اهمیت صنعت‌خودرو در ایران گفت: این صنعت برای اقتصاد کشور ما کاملا استراتژیک است.طبق آمارها حدود ۱۹ میلیون خودرو در کشور وجود دارد. این بدان معنا است که تقریبا هر خانواده ایرانی دارای یک خودرو است.

وی افزود: واقعیت این است که به‌لحاظ مسایل شهری باید به سمتی برویم که حمل‌ و نقل عمومی توسعه پیدا کند و مردم در سفرهای درون‌شهری از خودروی شخصی استفاده نکنند.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: در حال حاضر بیشتر رفت و آمدها در کلان‌شهرها به صورت تک‌سرنشین است. مطابق آمار اعلام شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ۷۰ درصد سفرها توسط خودروهای تک سرنشین انجام می شود.

وی با اشاره به نمایشگاه خودرو در کشور گفت: ۵۰ درصد فضای امسال نمایشگاه توسط شرکت‌های داخلی احاطه شده ضمن آن‌که نسبت به سال گذشته نیز ۵۰ درصد فضای نمایشگاه بیشتر شده است.

معظمی متذکر شد: وزارت صنعت برنامه جدی بر ارتقای کیفیت خودروهای ساخت داخل دارد و نسبت به گذشته سخت‌گیری خود را بیشتر کرده ضمن اینکه در آخرین جلسه‌ای که با وزیر داشتیم دوباره بحث کیفیت و به‌روز بودن استانداردهای جهانی مورد تاکید قرار گرفت. آنچه ما از خودروسازان انتظار داریم این است که اولویت را روی کیفیت قرار دهند.

وی با اشاره به قرارداد شرکت خودروسازی رنو فرانسه با ایران گفت: تضامین لازم از خودروسازان خارجی اخذ شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست .

به گزارش ایلنا، معاون وزیر صنعت تصریح کرد: قراردادهای منعقد شده با خودروسازان فرانسوی طبق روال در حال انجام است و هیچ‌گونه خللی در اجرای آن به وجود نیامده است. قرارداد رنو هیچ‌گونه ابهامی ندارد و من دلیل این شیطنت‌ها را نمی‌دانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *