sekeh

حراج سکه تعادل را به بازار بر نمی گرداند

تصویر روز : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:حراج سکه طلا از سوی بانک کارگشایی برای بازگشت تعادل به بازار سکه طلا به تنهایی حلال مشکلات بازار نیست.

به گزارش خانه ملت، سید مهدی فرشادان درباره رشد حبابی قیمت سکه طلا افزود: تجربه بیانگر این است بخشی از صاحبان نقدینگی از گذشته علاقه دارند حداقل بخشی از دارایی های خود را بصورت سکه طلا نگه داری کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بخشی از رشد قیمت سکه طلا، ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا بوده چرا که در ماه های اخیر تقاضا برای خرید طلا، با رشد روبرو شده است همچنین رشد قیمت دلار نیز از دیگر مولفه های اقتصادی تاثیرگذار بر رشد قیمت سکه است.

نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:برخی اخبار سیاسی و رونق فعالیت های سوداگری از عواملی است که در رشد حبابی قیمت سکه طلا، تاثیرگذار بوده است.

لزوم اتخاذ سیاست های اقتصادی هماهنگ برای مهار سوداگری

فرشادان افزود: علاوه بر لزوم اتخاذ سیاست های اقتصادی هماهنگ باید راهکارهای کوتاه مدت نیز مدنظر باشد تا بازارهای اقتصادی مختلف تحت تاثیر فعالیت های سوداگران قرار نگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:حراج سکه طلا از سوی بانک کارگشایی برای بازگشت تعادل به بازار سکه طلا به تنهایی حلال مشکلات بازار نیست چرا که تاثیرات این اقدامات قابل توجه نیست و در گذشته اینگونه سیاست ها نتوانسته تاثیر مهمی در حفظ ثبات پایدار بازار داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *