ماندگاری هوای سرد در نیمه شرقی کشور

تصویر روز :‌ مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در نیمه شرقی کشور طی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده ادامه خواهد داشت و در بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در شمال شرق و شرق کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ آذرماه) هوای سرد در نیمه شرقی کشور ماندگار می‌شود و در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور با وزش باد شدید و گرد و خاک همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی دو روز آینده در نیمه غربی کشور، جو پایدار است و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روزها دریای عمان و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت جوی تهران گفت: تهران فردا (۱۲ آذرماه)؛ صاف، همراه با غبار محلی خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز بین ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین آسمان تهران در روز دوشنبه (۱۳ آذرماه) صاف همراه با غبار محلی در بعدازظهر نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *