rabie.2

۲ برنامه اصلی بازار کار در سال ۹۷

تصویر روز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع قراردادهای موقت فقط مخصوص شغل‌های غیرمستمر است و بنا نیست قراردادهای موقت بسیار زیادی در موضوع شغل‌های مستمر منعقد شود.

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی مهم ترین برنامه کاری خود در سال ۹۷ را کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال خواند و افزود: توزیع پول شغل ایجاد نمی کند. وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با روند خوبی در بحث رشد اقتصادی مواجهیم، اما در دوران رشد بدون اشتغال هستیم که البته این موضوع پدیده ای جهانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما در روستاها اقدامات آزمایشی را برای افزایش اشتغال انجام داده ایم و هم اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در سال به شغل دسترسی پیدا نمی کنند. وی با اشاره به اینکه بخش خدمات مولد از ۴۶ درصد به ۶۰ درصد رسیده است، گفت: ما در بخش کشاورزی شاهد افزایش نبوده ایم، اما بخش خدمات می تواند موجب ایجاد اشتغال هر چه بیشتر شود.

ربیعی همچنین بر لزوم کسب مهارت در میان ایرانیان تاکید کرد و افزود: هر قشری از جامعه باید مهارتی کسب کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارتخانه مطبوعش در بحث حذف قراردادهای موقت گفت: ما در برابر قراردادهای سفید امضا به شدت ایستادیم اما در بحث قراردادهای موقت نیازمند اصلاح هستیم و برخی از قوانین و بخشنامه ها به گونه ای سوءاستفاده می کنند که حاصل آن انعقاد قراردادهای موقت شده که امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *