khajenasiri

انتشار هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی مرابحه خودرو

تصویر روز : مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، همزمان با سومین همایش سالانه انجمن مالی اسلامی ایران از انتشار هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی مرابحه خودرو خبر داد و گفت: این اوراق جایگزین مناسبی برای جذب سپرده های خارج شده از نظام بانکی و گزینه مطلوبی برای سرمایه گذارانی است که در پی شرایط امن و بدون ریسک هستند.

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ، محمودرضا خواجه نصیری با اعلام این خبر افزود: انتشار این اوراق علاوه بر کمک به تامین مالی مورد نیاز صنایعی همچون خودرو سازی می تواند زمینه رونق و بهبود وضعیت اقتصاد کشور را مهیا کند؛ همچنین فرصتی قابل توجه و مطمئن برای سرمایه گذاران خواهد بود.

وی افزود: تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه در شرایطی که بانک ها با مشکلات عدیده ای روبرو هستند می تواند تنوع فعالیت سرمایه گذاران و بهبود فضای کسب و کار را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، هدف از انتشار هزار میلیارد ریال اوراق صکوک مرابحه را تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید مواد و قطعات مورد نیاز در تولید شرکت خودروسازی کرمان موتور برشمرد و تصریح کرد: اوراق یاد شده با نرخ سود ۱۷درصد وهمچنین بازار گردانی و متعهد پذیره نویسی تامین سرمایه تمدن و ضمانت بانک آینده امروز ( ۱۲ آذرماه سالجاری) از طریق فرابورس منتشر خواهد شد.

خواجه نصیری این اوراق را جایگزین مطلوبی برای سرمایه گذارانی که در پی گزینه های امن و بدون ریسک هستند برشمرد و افزود: این قبیل اوراق می تواند فرصت های سرمایه گذاری جدیدی برای سپرده های خارج شده از نظام بانکی باشد.

گفتنی است: کرمان موتور سومین شرکت خودرو سازی است که از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه درصدد تامین منابع مالی خود برآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *