گران ترین و ارزان ترین خانه های تهران

تصویر روز: گزارش بانک مرکزی درباره تحولات مسکن شهر تهران در اسفند۱۳۹۴ نشان می دهد از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به منطقه یک و کمترین آن ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشت.

اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اسفندماه ۱۳۹۴» را منتشر کرد که از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور برگرفته شده است.

در اسفندماه سال ۱۳۹۴ شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۳ هزار و ۱۳۹ دستگاه رسید که نسبت به ماه مشابه سال پیش از آن ۸٫۵ درصد کاهش یافت.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۳، ۳٫۹ درصد افزایش داشت.

در اسفندماه سال ١٣٩۴، شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال پیش از آن، ۸٫۵ درصد کـاهش نشـان داد.

بررسـی توزیـع شمار واحـدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در اسفندماه سال ١٣٩۴ حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا پنج سـال ساخت با سهم ۵۵٫۸ درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصـاص دادنـد. ین میزان در مقایسه با اسفندماه سال ۱۳۹۳ معادل ۲٫۴ واحد درصد کاهش نشان می دهد.

در سال ١٣٩۴، شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه بالغ شد که در مقایسه با سال پیش ۱۰٫۳ درصد کاهش نشان می دهد.
در این سال متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بود که نسبت به سال پیش از آن کاهش ۰٫۸ درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *