varedat khodro

پرونده گرانی خودروهای وارداتی به کمیسیون اصل ۹۰ رفت

تصویر روز: عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از ارسال پرونده شکایتی به کمیسیون متبوعش با موضوع گران شدن خودروهای وارداتی خبر داد.

به گزارش تصویر روز بهرام پارسایی در گفت وگو با خانه ملت، از ارسال پرونده شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ با موضوع گران شدن خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: این پرونده شکایت شامل عواملی می شود که بر گران شدن خودروها موثر بوده است که از جمله می توان به انحصاری کردن ثبت سفارش خودرو اشاره کرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بدون شک هرجا که انحصار باشد فساد و رانت بر آن حاکم می شود، افزود: لغو ثبت سفارش یکی از عواملی بوده که بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی اثرگذار بوده است و این نگرانی وجود دارد که در سال آینده نیز افزایش تعرفه واردات خودرو دیده شود.

وی ادامه داد: بخشی از این نگرانی به خودروهای داخلی باز می گردد، چراکه با توجه به اینکه کیفیت خودروهای داخل تغییر نمی کند، ممکن است با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی بار دیگر نیز خودروهای داخلی افزایش قیمت داشته باشد و تورم به جامعه تحمیل شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طی یک الی دو هفته آینده از وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و اعضایی از کابینه دولت که افزایش تعرفه را در خودرو و سایر محصولات تصویب کرده اند، دعوت می شود که با حضور در کمیسیون درباره این تعرفه ها توضیح دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *