brojerdi

روسیه ۵ میلیارد دلار تسهیلات به ایران پرداخت کرد

تصویر روز: بروجردی از پرداخت تسهیلات ۵ میلیارد دلاری به ایران با نرخ سود کمتر از ۳ درصد خبرداد.

به گزارش تصویر روز علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تلاش آمریکا برای ایجاد فضایی در راستای خروج ایران از برجام گفت : توافق جهانی مهمی علیه ترامپ در موضوعاتی مانند قدس و مسئله هسته‌ای ایران ایجاد شده و به جز رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور اذناب منطقه‌ای از اقدام آمریکا حمایتی نکرده‌اند،.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود : همین شرایطی که امروز به وجود آمده مسئله بسیار مهمی است، زیرا آمریکا روزی توانسته بود کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را علیه جمهوری اسلامی ایران با خودش هم داستان کند، امروز ورق کاملا برگشته و همه این کشورها در کنار ایران و علیه آمریکا هستند.

روسیه ۵ میلیارد دلار تسهیلات به ایران پرداخت کرده است

وی افزود: به وجود آمدن چنین شرایطی بسیار مهم است ، فاز عملیاتی برجام نیز بعد از توافق در حال پیشرفت است و کشوری مانند روسیه ۵ میلیارد دلار به ایران تسهیلات با نرخ سودی کمتر از ۳ درصد داده تا پروژه های مختلف در ایران عملیاتی شوند.

بروجردی با بیان اینکه باقی کشورها نیز در سطح گسترده‌ای در حال فعالیت هستند ولی آمریکا به بانک‌ها فشار وارد می‌کند و به نوعی چوب لای چرخ برجام می‌گذارد، متذکر شد: با انزوایی که آمریکا در موضوع برجام و فلسطین در آن گرفتار شده، متضرر این صحنه خود آمریکایی ها هستند.

ظرف ۲ ماه آینده می‌توان از خودپردازهای مسکو با کارت‌های بانکی ایران ریال دریافت کرد

بروجردی با بیان اینکه اتفاق مهمی که در حال رخ دادن است در تضعیف دلار نیز تقض موثری دارد این است که بانک مرکزی ایران با بانک‌های مرکزی خیلی از کشورهایی مانند ترکیه و روسیه انجام داده است، اظهار داشت: ظرف ۲ ماه آینده می‌توان با یک خودپرداز از بانک های داخل مسکو با استفاده از کارت‌های بانکی ایران ریال بگیرید‌ و این توافق انجام شده و در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این توافق بسیار مهم است زیرا الگو سازی می‌شود و در کشورهای دیگر با ین ژاپن، وون کره جنوبی و یوان چین نیز استفاده می‌شود، گفت: عملا با توافق پول های ملی دلار از این گردونه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *