otobos

ادغام و ساماندهی شرکت های اتوبوسرانی کلید خورد

  تصویر روز –  رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از فعالیت نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ شرکت اتوبوسرانی در کشور خبر داد و گفت: با برندسازی متمرکز و اجرای طرح «شبکه سیرهمنام» این تعداد کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، داود کشاورزیان شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداران افزود: با اجرای طرح شبکه سیرهمنام و ارتقای کیفیت خدمات تا پایان سال آتی همه شرکت های حمل و نقل مسافری در کشور با ستاره رتبه بندی می شوند.
امسال طرحی برای ساماندهی خدمات مسافربری جاده ای به نام شبکه سیرهمنام ابلاغ ‌شده که متقاضیان تاسیس شرکت، شعبه و نمایندگی باید در چارچوب آن اقدام می ‌کنند.
بر اساس این طرح، شرکت های تعاونی و رانندگان آن، در مسیرهای مشخص و ثابت مسافر حمل می کنند که آشنایی رانندگان با مسیرهای کاری و کاهش تصادف، از مزیت های این طرح است.
وی ادامه داد: در حوزه بین الملل نیز به شرکت هایی اجازه فعالیت می دهیم که در حوزه داخلی فعال باشند.
کشاورزیان عنوان داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ به این شرکت ها متناسب با تعداد ناوگان «ملکی» در مسیرهای بین المللی اجازه تردد می دهیم.

در همین پیوند، آیین نامه حمل و نقل بین المللی مسافری ابلاغ شده است.

 

اعطای مجوز به سه شرکت مجازی برای حمل کالا

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره حمل و نقل کالا نیز گفت: آیین نامه تشکیل شرکت های حمل و نقل کالا اواخر پارسال ابلاغ شد که شرایط تشکیل شرکت های تعاونی حمل کالا و شیوه توزیع سهم بین اعضا مشخص شده است.
کشاورزیان تصریح کرد: تاکنون به سه شرکت برای حمل کالا در حوزه مجازی مجوز فعالیت داده ایم تا در بازارگاه الکترونیکی بتوانند به صاحبان کالا، رانندگان و شرکت های حمل و نقل خدمات ارایه کنند.

 

حمایت از ساخت مجتمع های رفاهی زنجیره ای در جاده ها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طبق ضوابط قانونی، این سازمان همه مراحل صدور مجوز و ساخت این مجتمع های فنی را بر عهده دارد و اگر سرمایه گذاری در این حوزه به صورت زنجیره ای انجام شود بیشتر از آن حمایت می شود.
به گفته وی، ساخت پاسگاه های پلیس راه، نصب دوربین های کنترل سرعت و استفاده از سیستم «سپهتن» از طرح های ارتقای ایمنی در راه های کشور است.
کشاورزیان نوسازی ناوگان راهداری کشور را با توجه به مفاد لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۱۳۹۷ ضروری دانست.
به گزارش ایرنا، سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) تردد وسایل نقلیه عمومی و رفتار رانندگان آنها را به صورت هوشمند رصد می کند.
اکنون ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر شناسایی شده که از سامانه سپهتن در ۱۳ هزار دستگاه فعال شده است.
دومین نمایشگاه حمل و نقل بین المللی و صنایع وابسته صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی گشایش یافت.
در این نمایشگاه ۲۰۵ شرکت داخلی حضور دارند و تا بیست و هشتم آذرماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه مندانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *