zelzeleh.1

زلزله کرمانشاه ارتباطی با زلزله های اخیر در کشور ندارد

تصویر روز: عضو پژوهشکده علوم زمین گفت: ما هیچ وقت ادعا نکرده ایم که در تهران زلزله نمی آید اما آنچه در فضای مجازی بعنوان ارتباط بین زلزله سر پل ذهاب و کرمان با تهران در حال گسترش است گفته ای کذب و کارشناسی نشده است.

به گزارش خیر گزاری صدا و سیما ، منوچهر قرشی در رابطه با ارتباط زلزله های اخیر در کشور گفت: چند وقتی است که در فضای مجازی شایعاتی در مورد احتمال زلزله در تهران به دلیل زلزله های اتفاق افتاده در کشور درحال گسترش است که ما در پژوهشکده علوم زمین آن را کاملا رد می کنیم و به قطع می گوییم که زلزله های اخیر با احتمال زلزله در تهران هیچ ارتباطی ندارد.

وی گفت: در اصل هیچ ارتباط ساختاری بین گسل های زاگرس، کرمان و تهران وجود ندارد که بتوان فعال شدن دو گسل دیگر را دلیلی بر احتمال زلزله در تهران دانست اما این به این معنی هم نیست که در تهران زلزله اتفاق نمی افتد.

عضو پژوهشکده علوم گفت: همه ایران در زمینی زلزله خیز قرار دارد که به همت این سازمان و دیگر سازمان های مرتبط تمامی گسل های آن شناسایی شده و معرفی شده اند اما همه مطلع هستند که هنوز امکان پیشگویی هیچ زلزله ای وجود ندارد .

منوچهر قرشی افزود: البته باید گفت که به دلایلی که هنوز مشخص نیست پدیده ای پیش آمده که باعث افزایش فعالیت گسل ها در منطقه شده است برای مثال ما در زلزله های اخیر پس لرزه هایی تا ۶ ریشتر داشتیم که با نتایج بدست آمده از زلزله های قبلی مغایرت داشت اما نتیجه گیری از این اطلاعات منوط به جمع آوری اطلاعات بیشتر و تحلیل درست و کارشناسی آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *