t 3

تعهد وزارت نفت در توزیع بنزین یورو ۴ محقق شد

تصویر روز: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت تولید بنزین کشور حدود ۷۸ میلیون لیتر در روز است، گفت: اگر تولید آن را به طور متوسط ۷۵ میلیون لیتر در نظر بگیریم، می توانیم مصرف داخلی بنزین که حدود همان ۷۵ میلیون لیتر (در ۶ ماه دوم سال) است را پوشش دهیم.

به گزارش تصویر روز علیرضا صادق آبادی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه متوسط مصرف بنزین در ۶ ماه دوم همیشه کمتر از ۶ ماه نخست سال است، افزود: میانگین مصرف ۶ ماه ابتدایی امسال حدود ۸۱٫۷ میلیون لیتر در روز بود که این میزان هم اکنون به روزانه ۷۵ میلیون لیتر رسیده است.

وی تاکید کرد: البته این به معنی عدم نیاز به واردات بنزین نیست؛ چراکه در برخی مواقع اقداماتی نظیر تعمیرات اساسی پالایشگاه ها و … باعث کاهش تولید در کشور می شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش افزود: زمانی واردات بنزین به معنای واقعی قطع می شود که ما به صادر کننده بنزین تبدیل شده باشیم و حداقل ده درصد از میزان مصرف داخلی، بیشتر تولید کنیم.

وی توضیح داد: در صورتی که ما صادرات این فرآورده را آغاز کنیم، اگر پالایشگاهی هم بنا به دلیلی از جمله تعمیرات اساسی کاهش تولید داشته باشد، می توانیم صادرات بنزین را کاهش و آن را به مصرف داخل اختصاص دهیم.

صادق آبادی با اشاره به اینکه با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید بنزین کشور به وضعیت پایداری دست خواهد یافت، ادامه داد: البته کشور سال به سال یک رشد مصرف نیز خواهد داشت که افزایش قیمت بنزین می تواند این افزایش مصرف را تا حدودی متعادل کند.

به گفته وی متوسط پیش بینی اولیه وضع موجود نشان از رشد ۶ تا ۷ درصدی مصرف بنزین دارد که در صورت افزایش قیمت، این رشد مصرف حداقل در یک بازه زمانی ۶ ماه یا یکساله کاهش خواهد یافت.

تعهد وزارت نفت در توزیع بنزین یورو ۴ محقق شده است

صادق آبادی با بیان اینکه بنزین یورو ۴ در پالایشگاه های اراک، تبریز، اصفهان و ستاره خلیج فارس تولید می شود، اظهار کرد: هم اکنون روزانه ظرفیت تولید حدود ۴۱ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در این پالایشگاه ها وجود دارد و حدود ۲۳ میلیون لیتر بنزین تولیدی آن در کلانشهرهای کشور توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه حدود ۳۲ میلیون لیتر نفت گاز یورو ۴ در پالایشگاه های تهران، اراک، اصفهان، لاوان و ستاره خلیج فارس وجود دارد، افزود: حدود ۱۱ میلیون لیتر نفت گاز تولیدی یورو ۴ ما در کلانشهرهای کشور توزیع می شود.

پوشش کامل کلانشهر تهران توسط بنزین یورو ۴

وی با بیان اینکه برای هر مشکلی تنها یک راه حل وجود ندارد، گفت: اگر قرار بود مشکل آلودگی هوای تهران با بنزین و نفت گاز یورو ۴ حل شود، تاکنون حل شده بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه هم اکنون صد در صد بنزین و نفت گاز توزیعی در کلانشهر تهران یورو ۴ است، تصریح کرد: جمعی از گازهای قابل احتراق در هوا وجود دارد که هم حاصل سوخت و هم سخت افزار سوخت است که بخش مربوط به سوخت از سوی ما کاملا حل و تعهد وزارت نفت انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *