Boeing.1

بوئینگ: برای فروش هواپیما به ایران از دولت امریکا مجوز داریم

تصویر روز: سخنگوی بوئینگ به خبرگزاری ترند گفت: در قضیه فروش هواپیماهای مسافربری به ایران، از سیاست‌ها و رویکرد دولت آمریکا در قبال تهران پیروی می‌کنند.

به گزارش فارس، سخنگوی شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» اعلام کرد: که در برخورد با قراردادهای فروش هواپیما به ایران، طبق رویکرد دولت آمریکا عمل خواهند کرد.

سخنگوی بوئینگ در مصاحبه با خبرگزاری «ترند» آذربایجان گفت: «ما در سال ۲۰۱۶ از دولت آمریکا مجوزی برای تکمیل فروش ۸۰ فروند هواپیما به ایران ایر دریافت کردیم. این تاکنون تنها قرارداد فروش است که ما از سوی دولت آمریکا برای نهایی‌سازی آن مجوز داریم.»

وی با بیان اینکه شرکت بوئینگ درباره قراردادها و تراکنش‌های بالقوه با مشتریان خود صحبت نمی‌کند، افزود: «درباره اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران در آینده چگونه تغییر خواهد کرد، حدسی نمی‌زنیم.»

سخنگوی بوئینگ در ادامه تاکید کرد: «چیزی که اکنون می‌توانم به شما بگویم این است که ما به دقت رویکرد دولت آمریکا در قبال تمام قراردادهایمان با خطوط هوایی تجاری ایران را دنبال کرده و به این روش ادامه می‌دهیم.»

پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرده بود که درپی آن وزارت خزانه‌داری این کشور مجبور است درباره شرکت‌های هوایی ایرانی که هواپیما از آمریکا خریده‌اند گزارش دهد.

این در حالی است که طبق توافق هسته‌ای هرگونه تحریم و منع فروش هواپیما به ایران باید به طور لغو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *