tarh terafic

طرح ترافیک جدید باید به تایید ۳ ارگان دیگر برسد

تصویر روز: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران پیشنهاداتی را برای عوارض طرح ترافیک جدید ارائه کرده است اما هر رقم و تعرفه‌ای باید در شورای شهر به تصویب برسد.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت طرح بازنگری شده طرح ترافیک در سال ۹۷ اظهار کرد: باید به این موضوع توجه شود که بازنگری طرح تنها به این زمان محدود نمی‌شود چرا که در دوره مدیریت گذشته نیز این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفته بود منتها به مرحله اجرا نرسید.

وی تصریح کرد: با استقرار معاونت جدید حمل و نقل ترافیک در دوره جدید شهرداری موضوع بازنگری طرح با برگزاری جلسات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آغاز و در نهایت کلیات طرح مورد موافقت قرار گرفته است.

حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه با اجرای طرح اشاره شده دیگر شاهد فروش و واگذاری طرح ترافیک روزانه و سالانه نخواهیم بود، بیان کرد: در این طرح به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که متقاضیان به محض اینکه وارد طرح شوند عوارضی از کارت‌های‌شان کسر خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته طرح ترافیک جدید باید به تایید ۳ گلوگاه (شورای ترافیک، شورای شهر و وزارت کشور) برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارقام و یا تعرفه‌ای برای طرح ترافیک جدید از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل تعیین شده است یا خیر، گفت: در این زمینه معاون حمل و نقل پیشنهاداتی را داده است اما هر رقمی باید در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به تایید برسد.

حبیب‌زاده ادامه داد: تلاش می‌شود طرح اشاره شده طی ماه‌های آینده به تصویب برسد ضمن اینکه هر ساله نیز طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شده است و ما تا آن زمان حدود ۴ ماه فرصت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *