بورس تهران دست به عصا شد

 تصویر روز: بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته همچون روزهای گذشته به روند محتاطانه خود ادامه داد و دست به عصا شد.

بورس اوراق بهادار تهران که در ابتدای معاملات امروز روند مثبتی را آغاز کرد و تا مرز ۸۱ هزار واحدی بالا رفت، در نیمه معاملات روند کاهشی به خود گرفت و منفی شد.

در معاملات اولین روز هفته مسیر حرکتی بورس در حالی آغاز شد که نوید بخش ادامه حرکت بورس در مدار مثبت و وارد شدن شاخص به کانال ۸۱ هزار واحدی بود، اما در نیمه معاملات بورس تهران همانند روزهای گذشته به مسیر نزولی برگشت و دست به عصا حرکت کرد به طوری که شاخص بورس تهران افت ۹۸ واحدی را تجربه کرد و در کانال ۸۰ هزار و ۶۵۴ واحد متوقف شد.

به این ترتیب رشد پر شتاب و هیجانی بورس تهران در روزهای پایانی سال ۱۳۹۴ در حالی متوقف شد که به نظر اکثر فعالان بازار سرمایه روند حرکتی بورس بعد از رشدهای هیجانی سال گذشته درشرایط فعلی طبیعی بوده و بورس تهران مجددا رشد خود را آغاز می کند.

از سوی دیگر در بازار امروز شرکتهای ایران خودرو و سایپا مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند به طوری که شرکت سایپا بعد از بازدید هفته گذشته فعالان بازار سرمایه از کارخانه و انتشار خبرهای مثبت از این شرکت خودروسازی، از صف خرید ۷۱ میلیونی برخوردار شد و ضمن افزایش تقاضا برای خرید، بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشت.

بر این اساس در بازار امروز شرکتهای سایپا، ایران خودرو، پالایشگاه بندرعباس، بانک پارسیان، فولاد مبارکه، بانک ملت و پتروشیمی مبین شاخص بورس را به سمت مثبت شدن هدایت کردند، اما در مقابل شرکتهای ملی مس، نفت و گاز پارسیان، مخابرات، غدیر، هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، گل گهر و پالایشگاه تبریز تاثیر منفی روی شاخص بورس گذاشتند و بورس را به سمت منفی شدن سوق دادند.همچنین در اولین روز معاملاتی هفته شرکتهای سایپا، کنتور سازی و بیمه دانا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند.

در مجموع در بازار کم رمق امروز بیش از یک میلیارد و ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۲۹۲ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در سطح ۳۴۸ هزار میلیارد تومان متوقف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *