vam

آغاز ثبت نام از متقاضیان وام اشتغال از فردا

تصویر روز : معاون وزیر کار از آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت وام اشتغال روستایی از طریق سایت کارا خبر داد.
به گزارش ایبِنا، عیسی منصوری از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر دانش آموختگان خبر داد و گفت: بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغال فراگیر دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اختصاص داد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اظهارداشت: علاوه بر این معادل یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان اختصاص یافت. وی گفت: ثبت نام رسمی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال دانش آموختگان از دو روز دیگر در سایت کارا آغاز می شود.

منصوری افزود: در اجرای طرح اشتغال فراگیر برای سال ۹۶ ایجاد ۹۵۱ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است. وی گفت: ۶۵۰ هزار شغل از این فرصت ها در رشته های پُر اشتغال است و در مشوق های بیمه ای هم باید تمایل به ایجاد اشتغال را بیشتر کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان از تیر امسال آغاز شده و این طرح می تواند متناسب نبودن تحصیلات دانش آموختگان با نیازهای بازار کار را در کوتاه مدت حل کند.

منصوری گفت: دانش آموختگان در این طرح ۴ تا ۶ ماه در واحدهای مرتبط با درسشان کارورزی می کنند و ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت می شود. وی افزود: ۸۰ درصد کسانی که دوره های کارورزی را می گذراند در همان واحدها یا واحدهای جنبی مشغول به کار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *