maskan

گرانی خانه های نوساز رکود مسکن را عمیق تر می کند

تصویر روز : نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از بزرگ شدن حباب قیمت مسکن در بازار خانه های نوساز، گفت: بی توجهی به گرانی خانه های نوساز رکود بازار مسکن را عمیق تر می کند.

مجید کیان پور  با انتقاد از حباب قیمت مسکن به ویژه در خانه های نوساز، گفت: گرانی خانه های نوساز بیش از نرخ تورم هدایت مشتریان به سمت خرید خانه های قدیمی ساز را رقم زده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رشد قیمت در بخش مسکن تنها در بازه تورمی قابل پذیرش است، افزود: اگر قیمت خانه های نوساز با روند فعلی افزایشی بیش از نرخ تورم را تجربه کند به طور حتم در بهم خوردن عرضه و تقاضا نقش پررنگی خواهد داشت.

گرانی خانه های نوساز کاهش تقاضا در این حوزه را رقم می زند

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خانه ملت ، با بیان اینکه گرانی خانه های نوساز به کاهش تقاضا در این حوزه منجر خواهد شد، تصریح کرد: گرانی این نوع خانه ها بازار واحدهای چندسال ساخت و قدیمی و همچنین خانه های کلنگی را داغ کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید راهکارهای کارشناسانه برای تنظیم قیمت ها در حوزه مسکن در نظر گرفته شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این مسیر باید با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان مالیاتی به تنظیم نرخ ها در حول و هوش تورم کمک کند.

بزرگ شدن حباب قیمت ها رکود بازار مسکن را عمیق تر می کند

وی یادآور شد: مالکانی که به رعایت قیمت مسکن در بازه نرخ تورم عمل کرده اند باید با مشوق های مالیاتی و بخشودگی هایی در این زمینه به ادامه این روند تشویق شوند و کسانی که به برهم زدن نظم بازار مشغول هستند نیز باید با سیاست های بازدارنده از ادامه مسیر منع شوند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  اگر راهکاری برای ساماندهی بازار مسکن به ویژه در حوزه واحدهای نوساز اندیشیده نشود قطعا رکودی عمیق بازار مسکن را فرا خواهد گرفت./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *