fazeli.1

فاضلی: در زمان رکود قرار است چه مالیاتی اخذ شود؟

تصویر روز: رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نقش اصناف در گرانی کالاها صفر است، گفت: عوامل دیگری از قبیل افزایش نرخ ارز در افزایش قیمت کالاها موثر است.
به گزارش فارس، علی فاضلی در نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها که در محل اتاق اصناف ایران در تهران برگزار شد، گفت: تمهیدات لازم برای فروش فو‌ق‌العاده شب عید در نظر گرفته شده که از طریق اصناف اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی پایان سال یکی از دغدغه‌های اصناف است، در حالی که یک میلیون و ۳۰۰ هزار بنگاه توزیعی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و در ارائه خدمات به مردم مشکلی نداریم و در نتیجه ضرورتی برای تشکیل دکان‌‌هایی همچون نمایشگاه‌ها وجود ندارد و ضرورتی برای برگزاری آن وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف با تاکید بر اینکه ما تابع دولت هستیم، گفت: اگر دولت تصمیم به برگزاری این نمایشگاه‌ها دارد، حتما شورای تامین استان بحث ضمانت تامینی این نمایشگاه‌ها و تشخیص برگزاری و مدیریت را به دلیل حضور دلال‌ها به اتاق اصناف بدهد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش اصناف بر این است تا کالاها با کمترین افزایش قیمت در شب عید به مردم عرضه شود، گفت: تأثیر گذاری اصناف در گرانی صفر است و عوامل دیگری از جمله افزایش قیمت ارز بر گرانی تاثیر می‌گذارد، اما متاسفانه از بوق‌های تبلیغاتی علیه اصناف استفاده می‌شود.

فاضلی اظهار داشت: قطعا با توان تمام در کنار دولت برای تامین مایحتاج شب عید مردم تلاش خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به اینکه با تلاش هیئت رئیسه اتاق اصناف بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از اصناف توسط دولت اختصاص یافت، افزود: اما در اجرا به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه شده است.

وی با انتقاد از اینکه در لایحه بودجه آمده است که با افزایش درآمد ناشی از آزادسازی انرژی، اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، گفت: همچنین در این لایحه به افزایش درآمدهای مالیاتی اشاره شده که باید بگویم در زمان رکود قرار است چه مالیاتی اخذ شود؟

فاضلی با اشاره به سود بانکی بالا اشاره گفت: با سود بیش از ۲۲ درصد انتظار چه تولیدی می‌توان را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *